nieuws

Logistica: ‘Completer en meer diepgang dan in 2012’

Warehousing

Logistica: ‘Completer en meer diepgang dan in 2012’

Iedereen is er, die er moet zijn als op 10 november de Logistica van start gaat. Beursmanager Martijn de Weerd en Jan Hommes (Stichting Logistica) hebben na een roerige voorbereiding alle reden om tevreden te zijn.

“We kunnen zeker zeggen, dat alles wat Nederland te bieden heeft op het gebied van interne logistiek aanwezig zal zijn op de Logistica.” Jan Hommes (Stichting Logistica – rechts op de foto) en Martijn de Weerd (beursmanager Jaarbeurs) vormen voor het eerst het koppel, dat de Logistica een succesvol vervolg mag geven. Dat gaat lukken, zeggen ze met overtuiging in de officiële Catalogus van Logistica en de ICT & Logistiek, die zojuist is verschenen in de vorm van het oktobernummer van Logistiek Magazine.

Even schrikken dit voorjaar

“Alle grote aanbieders zijn vertegenwoordigd, ook in het heftrucksegment,” constateert De Weerd genoegzaam. “Daar was van het begin af aan geen twijfel over in de meeste gevallen. Dat zie je bij andere vakbeurzen wel anders. Nu trekt deze markt aan, ik zie dat we het niveau van 2012 gaan halen en zelfs nog iets groeien.”
Hommes: “Vanuit de BMWT zijn er onder de leden nauwelijks partijen die niet op de beurs actief zijn. Een enkeling misschien. Ook de samenwerking tussen onze organisaties verliep uitstekend. Dat mag ook wel eens gezegd worden. Zeker toen dit voorjaar bij de Jaarbeurs veel is veranderd en we met andere mensen te maken kregen was dat wel even schrikken, maar we hebben snel geschakeld en de beurs heeft er geen nadelen van ondervonden.”

Dubbel aantal kennissessies

Behalve een beurs wil Logistica ook meer inhoudelijk podium bieden aan partijen in de markt. De Weerd: “Het aantal sessies is verdubbeld ten opzichte van de vorige keer. We hebben maar liefst vier theaters en twee Scala’s, waar we in korte sessies de beursbezoeker bijpraten over trends.”
Hommes: “Exposanten zien hier niet altijd de meerwaarde van. Ik begrijp dat wel. Je wilt bezoekers hebben op je stand. Maar we moeten ons hoofd niet in het grond steken. Het gaat er om dat de bezoeker met een goed gevoel naar huis gaat. Gelukkig hebben we het vertrouwen gekregen van mijn achterban om dit goed neer te zetten.”

Het hele interview staat in de deze week verschenen dubbeldikke Logistica uitgave van Logistiek Magazine, tevens de officiële beurscatalogus. Vraag nu een exemplaar aan.

Reageer op dit artikel