nieuws

Wolky voorziet schoenendozen van RFID-label

Warehousing

Wolky voorziet schoenendozen van RFID-label

Het Nederlandse damesschoenenmerk Wolky voorziet dit jaar nog alle schoenendozen van een barcode label met geïntegreerde RFID-label. Er wordt gestart met een deel van het assortiment, maar het plan is om vanaf de wintercollectie 2014 alle dozen te voorzien van RFID labels die afkomstig zijn van Nedap uit Groenlo.

Het voordeel van de RFID-toepassing is volgens Wolky dat de RFID labels in grote aantallen in korte tijd met leesapparatuur kunnen worden uitgelezen in zowel de logistieke keten als in de winkel zelf. Hierdoor kunnen afwijkingen bij verzenden en ontvangen en verschillen tussen werkelijke en administratieve voorraad direct worden bepaald en gecorrigeerd. Wolky verwacht door RFID minder ‘nee’-verkoop, lagere voorraadkosten en minder derving. Dat moet resulteren in hogere omzetten en betere marges.

RFID-labels worden gefaseerd ingevoerd

Nedap meldt dat de eerste reseller van Wolky RFID al met succes heeft ingevoerd. De RFID labels werden in de winkel aangebracht. Om de processen in de winkel te versnellen, kreeg het merk Wolky van deze retailer het verzoek om de RFID labels al bij de productie aan te brengen. Omdat de verwachting is dat andere resellers ook RFID technologie gaan toepassen, heeft het schoenenmerk besloten tot gefaseerde invoering van een standaard RFID label. Ook gebruikt Wolky de RFID labels om efficiency voordelen te realiseren in de eigen logistieke keten.

Wolky wil nieuwe standaard zetten

“Wij zoeken altijd naar nieuwe mogelijkheden om de leverbetrouwbaarheid te verhogen en ook onze resellers in staat te stellen om hun klanten beter van dienst te zijn. Daarom en het verzoek van een van onze grote klanten om RFID labels bij de bron aan te brengen, hebben wij besloten tot het gefaseerd aanbrengen van deze labels om een nieuwe standaard te zetten in de schoenenbranche,” verklaart Anthony Diks, directeur van Wolky International.

Reageer op dit artikel