nieuws

ICT & Logistiek verbindt en biedt tools voor ‘Connected Logistics’

Supply chain 350

De huidige digitale transformatie biedt de logistieke sector ongekende mogelijkheden. Door verbindingen tussen leveranciers, afnemers, mensen en systemen worden processen gerealiseerd en geoptimaliseerd.  Daarom staat vakbeurs ICT & Logistiek dit jaar volledig in het teken van Connected Logistics. Beursmanager Martijn de Weerd vertelt.

ICT & Logistiek verbindt en biedt tools voor ‘Connected Logistics’

Op de beursvloer van ICT & Logistiek tonen deze editie meer dan 140 exposanten (ICT-)oplossingen die nodig zijn om logistieke processen efficiënt in te richten. Binnen het thema ‘Connected Logistics’ wordt invulling gegeven aan vijf subthema’s: big data & analytics, sales & operations planning, transport & distributie, warehouse automation en supply chain management. “ICT & Logistiek is dit jaar groter dan ooit”, zegt brandmanager Martijn de Weerd. “Dat kan ook niet anders nu de ontwikkelingen in de sector elkaar in rap tempo opvolgen. De beurs maakt een kwalitatieve groei door, door verbreding van het aanbod en toename van het aantal exposanten.”

64 uur kennisoverdracht

De vakbeurs in Utrecht kent een bomvol inhoudelijk programma, met maar liefst 64 uur kennisoverdracht in 2 dagen, verdeeld over 8 beurstheaters. Het KennisDC Logistiek, iShare en verschillende exposanten organiseren sessies met een breed scala aan onderwerpen: van blockchain tot sociale innovatie in de logistiek. De initiatiefnemers van iShare gebruiken de beurs om de community te laten groeien.“We staan op de beurs met iShare partners en launching customers, die allemaal uitdragen wat iShare voor hun voor toegevoegde waarde heeft. Door onze launching customers te betrekken, creëren we een enorm bereik. Ook in aanloop naar de beurs. Bovendien vergroot je het vertrouwen bij bezoekers. In de trant van: ‘Als zij zich eraan verbinden, dan zal het wel goed zijn’”, aldus Mariane ter Veen, projectmanager van iShare.

Tours

TLN  en AIM organiseren dagelijkse tours om bezoekers in een kort tijdsbestek kennis te laten maken met bekende en nieuwe toepassingen in de sector. De TLN tour neemt bezoekers mee langs een selectie van leveranciers van TMS en FMS.  De AIM tour toont bezoekers een selectie van leveranciers van WMS en Auto-ID.

Supply Chain Arena

Speciale aandacht is er voor het thema Supply Chain Management. In de zogenoemde Supply Chain Arena, een initiatief van BLMC, Solventure en Supply Chain Media, krijgen bezoekers een op maat gesneden programma met aandacht voor alle verschillende aspecten van supply chain management. Naast kennissessies, masterclasses en stands zijn er Supply Chain Speed Consults. De Weerd: “Bezoekers die met een bepaald SCM-probleem worstelen, kunnen kiezen voor een een-op-een gesprek van tien minuten, met de expert die het beste bij hen past.”

 

Reageer op dit artikel