nieuws

Operational Excellence voor optimale klantbeleving; hoe doe je dat?

Supply chain 572

Operational Excellence is geen luxe meer: iedere organisatie wil optimale klantbeleving organiseren. Dat betekent dat je als bedrijf snel moet kunnen schakelen en op een zo efficiënt mogelijke manier je organisatie dient aan te passen aan de ontwikkelingen. Maar hoe doe je dat precies?

Operational Excellence voor optimale klantbeleving; hoe doe je dat?
Rob van Gorkom

Als je aan de slag wilt met Operational Excellence is het goed om te weten welke methoden en technieken je kunt gebruiken voor welke vraagstukken, en in welke vorm. Dit staat centraal in de masterclass Operational Excellence die Vakmedianet, Nyenrode en het Lean Management Instituut ook dit jaar weer organiseert. In deze vierdaagse masterclass wordt ingegaan op de acht manieren waarop je met Operational Excellence resultaten kunt boeken in je organisatie. De onderliggende principes en methoden zoals Lean, Agile, KanBan, Strategy Deployment, Lean en Customer Journeys worden uitgelegd.

Whitepaper Operational Excellence

Als toelichting op het onderwerp Operational Excellence en ter voorbereiding op de masterclass is een whitepaper gemaakt. “Naast het belichten van de verschillende methoden en technieken vanuit wetenschappelijk perspectief, komt ook de toepassing in de praktijk uitgebreid aan bod tijdens de masterclass. Dat doen we door middel van praktijkcases en ervaringen vanuit verschillende disciplines en organisaties. In de gratis whitepaper ‘Theorie en praktijk van Operational Excellence’ zijn deze cases als voorproefje alvast opgenomen”, zegt Rob van Gorkom, moderator en spreker tijdens de masterclass, die 31 oktober van start gaat.

 

Masterclass Operational Excellence

Tijdens de vierdaagse masterclass gaan deelnemers zelf aan de slag, zodat zij een aantal methoden en technieken kunnen oefenen aan de hand van spelsimulaties. Ook leiderschap komt aan bod. Welke ontwikkelingen zien we en welke impact hebben die op je als leidinggevende? Wat vraagt dit van je in houding en gedrag? Hoe geef je sturing aan een transformatie naar een Operationeel Excellente organisatie en wat doet dit met medewerkers? Van Gorkom: “Je leert hoe je in je eigen organisatie aan de slag kunt gaan, welke rollen er zijn en hoe je vorm geeft aan de transformatie. Ook kijken we naar de impact op medewerkers en wat dit vraagt vanuit HR-perspectief. Kortom: deze masterclass geeft je nieuwe inzichten, praktische handvatten en waardevolle praktijkervaringen, waarmee je volop je voordeel kunt doen in je eigen organisatie.”

Wilt u meer informatie over de masterclass Operational Excellence? Download de brochure

Reageer op dit artikel