nieuws

E-commerce stijgt met 23 procent

Supply chain 2361

E-commerce stijgt met 23 procent

E-commerce in Nederland groeit nog altijd hard. Nederlandse consumenten hebben vorig jaar voor ruim 20 miljard euro aankopen gedaan bij webwinkels. Dat is een stijging van 23 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

Via internet werden vooral meer schoenen, lifestyle-producten, IT-apparatuur, eten en drogisterijartikelen besteld.  Dat blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor in opdracht van de gelijknamige belangenorganisatie voor webwinkels.

e-commerce

E-commerce producten en diensten

De bestedingen via internet zijn te verdelen in producten en diensten. Aan producten werd 11 miljard besteed, aan diensten (waaronder reizen en tickets voor evenementen) ruim 9 miljard. Het lijkt erop dat de onlineaankopen niet per se ten koste gaan van wat mensen uitgeven in fysieke winkels. De omzet daar daalde nauwelijks (-1 procent).

e-commerce bestedingen 2016

E-commerce trends

E-commerce bedrijven die willen blijven groeien, doen er verstandig aan te investeren in flexibiliteit en thuisbezorging. Beiden hebben nog altijd de voorkeur van de e-commerce shopper in Europa. De e-shopper wil meer en meer de regie in eigen hand hebben als het gaat om de levering, zo blijkt uit een recent onderzoek van DPD.

Collegereeks E-Logistics

Worstelt u met de inrichting van uw E-logistieke proces? In 6 colleges leert u hoe u E-logistics in uw bedrijf inricht, uitvoert, bewaakt én meetbaar maakt.

Reageer op dit artikel