nieuws

SuperBuddy zet eindelijk volgende stap

Supply chain 1064

SuperBuddy zet eindelijk volgende stap

Bezorgplatform Super Buddy start in maart met het bezorgen van boodschappen van Ekoplaza in Utrecht. Dat is na Zwolle de tweede stad. Doel is acht steden in 2019.

SuperBuddy startte in 2015 in Zwolle met het bezorgen van boodschappen door een personal shopper, een zogenaamde Buddy, en wilde al voor 2016 actief zijn in een tweede stad. Komende maand begint de organisatie in Utrecht, zo laat mede-oprichter Laurens van Geffen aan Distrifood weten. Het uitstel kwam volgens Van Geffen, omdat een compleet nieuw platform is ontwikkeld. Dat platform is nu volgens de laatste standaarden en technieken op softwaregebied. “We lopen daarmee vooruit, ook op grote retailers. Daardoor kunnen we bijvoorbeeld met productsuggesties veel beter op het profiel van de klant sturen. Waarom zou je een klant overladen met duizenden producten als die gemiddeld uit 200 tot 250 items kiest?”, meent Van Geffen

In gesprek met speciaalzaken

In startplaats Zwolle kunnen klanten boodschappen bestellen van Albert Heijn, Jumbo en Ekoplaza. In Utrecht vooralsnog alleen van Ekoplaza. “Onze klanten verzoeken ons, vanwege het enorme gemak en de vrijheid die we bieden, om ook de Keurslager en andere speciaalzaken toe te voegen op ons platform. We zijn in gesprek met meerdere speciaalzaken”.

Uitbreiden naar grote steden

Na Utrecht moet snel een derde stad volgen. “We mikken daarbij op één van de drie grote steden.” Over twee jaar wil SuperBuddy in acht steden actief zijn en uiteindelijk naar zestig steden in Nederland. Ook wordt naar het buitenland gekeken. België is volgens Van Geffen een logische keuze. “Als je met Ahold praat, praat je ook met Delhaize. Maar ook andere retailers buiten Nederland tonen interesse.”

Afspraken over fee’s

Bezorgkosten variëren van 5 tot 15 euro, afhankelijk van de besteding. De buddy’s krijgen daar 80 tot 85 procent van, de rest is voor het platform. Daarnaast maakt SuperBuddy afspraken over een fee met retailers en (supermarkt)ondernemers waar boodschappen worden gedaan. Hoe die in elkaar steekt, wil Van Geffen niet zeggen.

Klant wil flexibiliteit en thuisbezorging

Reageer op dit artikel