nieuws

Frans wijnhuis kiest ERP om grafische mogelijkheden

Supply chain 960

Het familiebedrijf Maisons et Domaines Henriot heeft gekozen voor het ERP Infor M3. Hiermee wil het wijnhuis alle bedrijfsprocessen gaan beheren. De grafische mogelijkheden gaven de doorslag.

Frans wijnhuis kiest ERP om grafische mogelijkheden

De eigenaar van bekende champagne-, Bourgogne- en likeurmerken had behoefte aan gecentraliseerde beheertool om alle entiteiten te uniformeren.

Processen stroomlijnen

Het project werd geïnitieerd in 2015 toen een nieuw managementteam bij het Franse wijnhuis Maisons et Domaines Henriot verantwoordelijk werd voor het ontwerpen en inzetten van diverse tools. Hiermee moesten de verschillende merken worden verenigd, de processen gestroomlijnd en de prestaties geoptimaliseerd. Eind 2015 startte het selectieproject met zes softwareleveranciers.

Eén management platform

Sandrine Lesnik, CIO van Maisons et Domaines Henriot, is verantwoordelijk voor het project en licht toe: “Er was een onmiddellijke behoefte aan één management platform om de transformatie van de Group te ondersteunen. Met verschillende systemen en meer dan 40 bedrijfsapplicaties kozen we ervoor om ons te richten op een standaardoplossing die al onze functies en wensen kon integreren, in plaats van een specifieke bedrijfsapplicatie stap voor stap te ontwikkelen.”

Grafische gebruikersinterface Infor M3

De mogelijkheden die Infor bood om de belangrijke bedrijfsprocessen van het wijnhuis standaard te ondersteunen, en de voortdurende inzet van Infor en haar partner Helant om brede bedrijfsfunctionaliteiten te integreren, waren de belangrijkste redenen voor de keuze. Lesnik: “Daarnaast werden we verleid door de mooie grafische gebruikersinterface van Infor M3 en de inzet van de teams om aan onze specifieke wensen en eisen tegemoet te komen, met name op het gebied van CRM.”

De implementatie van Infor M3 vindt stapsgewijs plaats en de ‘go live’ zal naar verwachting aan het begin van 2018 zijn.

Relevant, reactief, efficient

Sandrine Lesnik concludeert: “Dankzij de nieuwe organisatiestructuur op managementniveau zou dit project door vele andere initiatieven opgevolgd moeten worden. Met 350 medewerkers en een omzet van € 100 miljoen euro is het onze ambitie om de noodzakelijke acties te ondernemen om al onze merken onder te brengen bij een gemeenschappelijke identiteit. Tegelijkertijd willen we het platform en de managementtools bouwen die de transformatie ondersteunen zodat een relevantere, reactievere en efficiëntere organisatie ontstaat.”

Lees ook: ERP: Met uitsterven bedreigd of opnieuw uitgevonden?

Reageer op dit artikel