nieuws

Bijenkorf verstuurt kostuums opgerold naar online klant

Supply chain

Bijenkorf verstuurt kostuums opgerold naar online klant

Sinds vorige week is modesector een nieuwe manier van verzenden rijker. Bezoekers van Debijenkorf.nl krijgen hun bestelde kleding opgerold aangeleverd. Dienstverlener Docdata introduceert de nieuwe verpakkingsvorm.

Rollor Express is de naam van methode om kreukvrij kostuums, jurken en andere luxe kleding aan te kunnen leveren bij online klanten. De vinding komt van Teun van der Laan van Rollor. Eerder maakte hij vergelijkbare oplossingen, die meermalig toepasbaar zijn voor reizigers die hun kleding ongeschonden willen meenemen. Nu is er dus een eenmalige, kartonnen variant die webwinkels kunnen gebruiken.

Voorlopig proefdraaien met herenkostuums

“Uitpakken moet een feestje zijn”, vindt de bedenker van het rolconcept. Dat is vaak bij online bestelde kleding niet het geval, hetgeen de klanttevredenheid geen goed doet. Het simpele antwoord is het oprollen in een kartonnen vel met aan weerszijden opstaande randen, zodat de kleding niet wordt samen geperst en er lelijke vouwen ontstaan. De Bijenkorf is aangetrokken als launching customer en startte vorige week deze service met in eerste instantie alleen voor het verzenden van herenkostuums. De bedoeling is dat daarna een uitrol gaat plaatsvinden naar andere modeartikelen die zich daarvoor lenen.

Integratie in bestaand verpakkingsproces

E-fulfilment partner Docdata heeft de toepassing inmiddels geïntegreerd in het orderpick- en verpakkingsproces. Volgens Jack Heijkans (general manager van Docdata) is dit een mooie kans om voorop te lopen met innovatieve oplossingen.

Bekijk hier hoe de oproltechniek precies werkt.

Reageer op dit artikel