nieuws

Lacoste versterkt omnichannel met Manhattan

Supply chain

Lacoste verbetert zijn onmichannel strategie voor de retail. Het mondiale kledingmerk heeft de hulp van Manhattan Associates ingeroepen.

Lacoste versterkt omnichannel met Manhattan

Met de inrichting van Enterprise Order Management oplossing van Manhattan worden de medewerkers van de klantenservice en in de winkels in staat gesteld om klantorders binnen alle verkoopkanalen in te zien en te verwerken. Klanten krijgen op hun beurt controle over wanneer, waar en hoe zij producten ontvangen. Francis Pierrel, chief executive officer USA bij Lacoste. “De oplossing moet de conversie binnen alle verkoopkanalen verhogen en de ‘customer lifetime value’ verbeteren.”

Lacoste implementeert Enterprise Order Management eerst in de VS. Andere werelddelen volgen later.

Kwartaalcijfers

De aantrekkende omnichannel strategieën van bedrijven, legt Manhattan geen windeieren, zo blijkt uit de cijfers van het eerste kwartaal. Het softwarebedrijf noteerde een recordomzet van 113,6 miljoen dollar. Dezelfde periode vorig jaar was dat 96,6 miljoen dollar. Eddie Capel, CEO van Manhattan Associates verklaart de goede cijfers door de opkomst van omnichannel en de toenemende vraag naar oplossingen van Manhattan.

Reageer op dit artikel