nieuws

The Juice Brothers pakken winst in derde ronde

Supply chain

In de studentenpool van de game The Fresh Connection heeft een van de twee studententeams van de Hogeschool van Amsterdam de derde ronde gewonnen. “Een paar minuten voor sluiting waren we nogal volop in overleg over de laatste beslissingen”, zegt Martijn van den Berg, salesmanager binnen het team The Juice Brothers.

The Juice Brothers pakken winst in derde ronde
The Juice Brothers pakken winst in derde ronde

De mogelijkheden binnen de competitie zijn in de derde ronde verder toegenomen. Er zijn meer knoppen om aan te draaien. Dit resulteerde in meer mogelijkheden om het resultaat positief te beïnvloeden, maar ook het gevaar om juist door de vele mogelijkheden de weg kwijt te raken. De scores van deze ronde lopen volgens Involvation, de organisator van de game, dan ook verder uiteen dan de voorgaande rondes.

 

Bellen en sms-en 

Martijn van den Berg vindt het spel steeds leuker worden. "We stoppen er best veel tijd in en bellen, mailen en sms-en wat af. Leuk dat het nu zijn vruchten afwerpt." Van den Berg (32) is in het dagelijks leven unithoofd operationele inkoop & logistiek bij het Westfries Gasthuis in Hoorn en daarnaast deeltijdstudent aan de HvA, net als de andere teamleden: Robert-Jan Huijser (37),  Mathieu Stijsiger (30) en Tibo Gude (26). Huijser heeft in het spel de rol van VP supply chain en is in het werkelijke leven warehousing manager van het dc in Alkmaar van Solar Nederland. Stijsiger is VP operations en werkzaam bij SAB-Profiel als hoofd bedrijfsbureau. Gude is VP Purchasing en werkt als quality assurance medewerker bij Nippon Express.

 

Klant centraal

Zoals veel gehoord tijdens de competitie houdt ook dit team vast aan een bepaalde strategie. "We hebben ons eigen belang ondergeschikt gemaakt en zetten daarmee de klant centraal", legt Van den Berg uit. "Verder schuilt het succes in het feit dat we samen beslissen over investeringen per deelgebied. Ook zetten we niet te grote stappen en koppelen we deze terug naar elkaar zodat we onze keten niet verstoren."

 

Positie vasthouden

Het team scoort niet een heel hoge ROI (0,92), maar is toch de beste in de pool. Op positie twee staat een team met een negatieve ROI. "Het is nu wel zaak dat we onze positie weten vast te houden. We weten alleen niet wat er nog op ons pad komt." Binnen TFC worden ook de presentaties van de individuele rollen gemeten. In de uitslagen van de derde ronde scoorde alleen purchasing hoog (nummer 3). "Met de rest zitten we ergens in de achterhoede. Zo zie je maar dat je toch kunt winnen."

 

UTi aan kop

In de totale ranking van de game, waarbij ronde 2 en 3 zijn meegenomen, ligt UTi nog steeds aan kop met een gewogen ROI van 8,11%. De vierde ronde van de The Fresh Connection is inmiddels van start gegaan. Wederom worden er nieuwe mogelijkheden ingevoerd om de prestaties van het bedrijf te beïnvloeden. In verband met carnaval duurt deze ronde twee weken en zal op 18 maart worden doorgerekend.

 

Reageer op dit artikel