nieuws

Nederland is Logistiek daagt jongeren uit met game

Supply chain

De Stichting ‘Nederland is Logistiek’ lanceert vandaag in samenwerking met Media Republic een ludieke online game. Daarmee brengt de stichting de meerwaarde, dynamiek en veelzijdigheid van logistiek bij middelbare scholieren op een positieve manier onder de aandacht gebracht.

Nederland is Logistiek daagt jongeren uit met game
Nederland is Logistiek daagt jongeren uit met game

 

Jongeren worden in de game uitgedaagd een  muziekfestival te organiseren en in goede banen te leiden. De game is onderdeel van een bredere campagne waarbij logistiek als ‘de kunst van het slim organiseren’ centraal staat.

 

De game: organiseer een muziekfestival

Om de boodschap van logistiek als ‘de kunst van het slim organiseren’ over te brengen bij jongeren heeft Media Republic een 3D-game ontwikkeld met de titel ‘Tipping Point The Game’.

Tijdens de game moet de speler zo goed en zo slim mogelijk van alles regelen rondom een muziekfestival. Al snel zal blijken dat een dergelijke organisatie heel wat voeten in de aarde heeft…

Acht ‘week’winnaars met de meeste punten zullen een Nationale EntertainmentCard winnen ter waarde van 150 euro. Met de kaart kunnen onder andere concertkaarten, dvd’s of games gekocht worden.

 

Stichting Nederland is Logistiek

In de ‘Stichting Nederland is Logistiek’ werkt een aantal brancheorganisaties samen met de overheid en het bedrijfsleven om de dynamiek, meerwaarde en innovatieve kracht van logistiek voor het voetlicht te brengen.

Naast de game voor scholieren omvat het  imago-offensief onder meer een landelijke advertentiecampagne, wervingsbrochures, interessante beeldvormingscases en netwerkactiviteiten voor belangstellenden. Daarnaast worden diverse boegbeelden van overheid en bedrijfsleven ingezet als ambassadeur.

 

www.tippingpointthegame.nl

Reageer op dit artikel