blog

Van 0 naar 50.000 in 20 minuten……

Supply chain

Van 0 naar 50.000 in 20 minuten……
Van 0 naar 50.000 in 20 minuten...... Blogpost van Ad Toet

Dagelijks gebeurt het dat er wordt gesproken over de kunst van het slim organiseren. Eindelijk is slim trendy geworden. Bedenk een werkwoord, voeg er slim aan toe en kijk hoeveel hits het oplevert op het internet. Slim vervoer scoort trouwens met 144.000 hits wel veel beter dan slim autorijden, slechts 21.900 hits, maar weer niet zo goed als slim fietsen, 201.000 hits.

Wanneer ik hoor spreken over de kunst van het slim organiseren, kan ik het nooit nalaten om te vragen of de advertenties van de Stichting Nederland=Logistiek ook bekend voorkomen. Meestal is dan het antwoord zoiets als Wat bedoel je?. Dat verandert dan gelukkig wanneer je zegt die advertentie met dat stadion van 0 naar 50.000 in 20 minuten of 2 keer sliptong tafel 9. Dan volgt er in 9 van de 10 gevallen een reactie van Oh ja, nu je het zegt.

 

Vorige week kwam ik op een afspraak en zag ik zelfs een van de advertenties uitgeknipt op een algemeen prikbord hangen. Voor mij een teken dat de campagne aanslaat. Dit wordt ook nog eens ondersteund door de eerste onderzoeksresultaten naar de effecten. Van alle kranten waarin de advertentie was verschenen, was maarliefst 67 procent van de doelgroep met de campagne bereikt. Ik ben benieuwd naar de resultaten over drie jaar…..

 

Ik denk dat de advertentiecampagne veelzeggend is. Logistiek zit overal in onze samenleving; ons hele leven zit er vol mee, maar we staan er eigenlijk nooit bij stil. Het is vanzelfsprekend. De advertentiecampagne is een van de middelen die de Stichting inzet om logistiek te presenteren als de kunst van het slim organiseren. Blijft u vooral kranten als de NRC, Volkskrant, Metro de komende maanden volgen. Ook de komende maanden zult u onze advertenties weer voorbij zien komen met bekende en ook nieuwe uitingen…..

 

Video Nederland=Logistiek

Reageer op dit artikel