nieuws

Simon Loos start nieuwe opvallende wervingscampagne

Logistieke dienstverlening 2524

Simon Loos start nieuwe opvallende wervingscampagne

Simon Loos doet weer van zich spreken. Na de succesvolle campagne voor vrachtwagenchauffeurs eind vorig jaar, start de ldv’er een nieuwe opvallende actie.

Hoewel de campagne #100dagen100chauffeurs een groot succes was, kampt Simon Loos nog altijd met een personeelstekort. De logistieke dienstverlener is niet de enige. De hele logistieke branche heeft te maken met personeelsgebrek.

Om nieuwe, talentvolle mensen aan zich te binden, start Simon Loos een nieuwe campagne: #100dagen100collega’s. In 100 dagen gaat het bedrijf laten zien hoe het écht is om bij hen te werken.

 

Logistieke Arbeidsmarkt – schaarste-index
De logistieke arbeidsmarkt staat al een tijdje onder druk. Maar hoe zorgelijk is de situatie nu echt voor bedrijven die op zoek zijn naar logistiek professionals en/of logistiek medewerkers? Tempo-Team brengt ieder kwartaal gegevens uit verschillende bronnen bij elkaar en maakt exclusief voor Logistiek.nl een arbeidsmarkt schaarste-index. Dit keer: vraag naar logistiek medewerkers, derde kwartaal 2017. (download de pdf) 

 

 

Vrachtwagenchauffeurs meerijden

Elke middag plaatst het bedrijf een film of vlog, waarin één van de 1.400 Simon Loos-collega’s vertelt hoe hij of zij het werk ervaart. Naast de dagelijkse filmpjes komen er binnen de campagne ook andere manieren om mee te kijken in de praktijk. Bijvoorbeeld ‘in het echie’: iedere trailerchauffeur kan vanaf volgende week bij één van de Simon Loos-collega’s in de wagen klimmen en meedraaien.

Simon-Loos-campagne

Eigen mensen met vast contract

Het tekort aan vooral chauffeurs zorgt ervoor dat het bedrijf echt moeite heeft om de bezetting op orde te krijgen. Nu lossen ze het vaak op met flexibele krachten, maar het liefst werken ze met vaste eigen mensen.

 

Lees ook
Transportsector: drukker dan ooit en gebrek aan personeel

 

HR manager Eric Stam: ”We zetten altijd in op een langdurige relatie met onze werknemers en we bieden bijvoorbeeld binnen een jaar een vast contract aan. Goede arbeidsvoorwaarden en het salaris op tijd betalen, zijn bij ons vanzelfsprekend. Mensen moeten op ons kunnen rekenen, ze werken er hard genoeg voor.”

Vrijblijvend ervaren

Dat een verandering van werkgever een hele beslissing is, daar kan Stam zich alles bij voorstellen: “Daarom willen we iedereen die nieuwsgierig is of Simon Loos wat voor hem of haar is, een open kijkje in de keuken geven. Door te ervaren hoe het bij ons gaat en wat onze collega’s te zeggen hebben, hopen we mensen te helpen de juiste keuze te maken.

 

 

Reageer op dit artikel