Recordhoge schadepost door vertragingen goederenvervoer
De economische schade door vertragingen in het goederenvervoer op zowel de weg, binnenvaart als spoor is in 2022 gestegen naar een recordhoogte van...
De economische schade door vertragingen in het goederenvervoer op zowel de weg, binnenvaart als spoor is in 2022 gestegen naar een recordhoogte van...
De kosten voor het wegvervoer in 2023 zullen stijgen met 8,0 tot 11,3 procent. Dit is exclusief de brandstofkostenontwikkeling.
Het debat over duurzaam goederenvervoer over de weg leeft als nooit tevoren. In een week tijd spraken op diverse podia vertegenwoordigers van de...
De verzwaring van het elektriciteitsnet gaat te langzaam om de Nederlandse transportsector soepel te laten overstappen op elektrische trucks. Ook is...
De kosten voor de binnenvaart nemen in 2022 sterk toe, onder andere door stijgende brandstofprijzen en het personeelstekort. Schepen die veel...
De kosten van het wegtransport stijgen volgend jaar naar met 3,5 tot 5,7 procent. De kostenstijging wordt vooral veroorzaakt door de verhoging van de...
Wat kost een elektrische bestelauto nu in de praktijk? De al eerder aangekondigde (merkonafhankelijke) rekentool van Topsector Logistiek en Panteia...
Het totale kostenniveau in het goederenvervoer over de weg is - mede onder invloed van corona - dit jaar nagenoeg gelijk gebleven. Voor volgend jaar...
Wuunder, Shypple, Quicargo en Chaincargo het is maar een kleine greep uit de talloze digitale (vrachtuitwisselings)transportplatforms die de...
Onderzoeksbureaus Panteia en MuConsult gaan samen verder. De samenvoeging moet beide bedrijven versterken.