nieuws

ATX boordcomputer voorzien van Android

Distributie

ATX boordcomputer voorzien van Android
GreenCat ATX boordcomputer voorzien van Android

GreenCat lanceert de ATX, een boordcomputer voorzien van het Android-besturingssysteem. De letters in de naam ATX staan voor Android Telematics Xchange en de boordcomputer is vanaf de zomer van 2012 leverbaar. Gebruikers kunnen, gecontroleerd, applicaties aan de standaard toepassingen van de ATX toevoegen.

Volgens GreenCat zelf is de ATX de eerste modulaire telematica-oplossing op de markt met een volledig open platform. De boordcomputer heeft een beperkt formaat, hij wordt in enkel-DIN geleverd. De functionaliteiten en mogelijkheden zijn daarentegen wel uitgebreid.

Uitbreiden met apps van derden
De GreenCat ATX is voorzien van verschillende door GreenCat zelf ontwikkelde transport- en voertuigmanagementapplicaties. De leverancier geeft aan dat de standaardmogelijkheden eenvoudig zijn uit te breiden met apps van derden en ook zijn er koppelingen mogelijk met bijvoorbeeld smartphones, tablet PC’s en randapparatuur zoals printers, temperatuur controlesystemen, traileridentificatie- en weegsystemen.

Carbon footprint berekening
In aanvulling op de koppelingen is er de mogelijkheid tot het verbeteren van de rijstijlprestaties door middel van een CAN-bus koppeling. GreenCat voegde ook carbon footprint berekening toe, track & trace voor Mobile Resource Management en een koppeling met de digitale tachograaf (alle protocollen + archivering).  Geofencing en corridor fencing zijn enkele voor de hand liggende functionaliteiten die de GreenCat ATX biedt. Evenals trucknavigatie, communicatie met de back office (tekstberichten en transportorders) en tal van andere telematica-wensen van de vervoerder. De ATX kan bovendien communiceren via GPRS, UMTS, Wi-Fi en/of Bluetooth.


Koppelen aan gewenst touchscreen

De gebruiker kan zelf bepalen of hij een GraanCat-touchscreen aan de ATX toevoegt, of dat hij het apparaat koppelt aan al in het voertuig aanwezige, geïntegreerde beeldschermen.

Reageer op dit artikel