nieuws

Rensa schaft Renault LZV aan

Distributie

Rensa uit Didam heeft een Renault Premium Distributie LZV in gebruik genomen. Daarmee wil deze technische groothandel zijn goederenstroom optimaliseren en de 24-uurs service te garanderen.

Rensa schaft Renault LZV aan
Foto: Peter van Grol Fotografie

Technische groothandel Rensa wil de distributie van verwarmings- en ventilatieonderdelen naar de klanten efficiënter inrichten met het gebruik van deze Langere Zwaardere Vrachtwagencombinatie, kortweg LZV. De Renault Premium Distributie LZV heeft een vermogen van 380 pk, die twee middenas aanhangers trekt. De totale lengte is 25,25 meter.

 

Optimale beladingsgraad

Rinko Gort, Hoofd Transport bij Rensa: "In ons logistieke concept gaan we er vanuit dat we onze klanten binnen 24 uur leveren. Daartoe hebben we in Nederland een aantal standplaatsen, die vanuit de centrale distributiecentra worden beleverd. Een van die standplaatsen is Heerhugowaard. De LZV wordt iedere avond en nacht ingezet vanuit Heerhugowaard naar Doetinchem en weer terug. De aanhangers hebben een afzetsysteem, waarbij de laatste aanhanger voorzien is van een onderbouw vouwklep. Vanuit Heerhugowaard worden dan vervolgens combinaties gemaakt die de installateurs, de bouwplaatsen, maar ook particulieren beleveren in Noord-Holland. Deze manier van werken geeft ons optimale flexibiliteit. Bovendien kunnen we de goederenstroom vanuit Doetinchem beter reguleren en kunnen daardoor zorgen voor een optimale beladingsgraad."

 

 

Profiel

De goederen die Rensa levert, worden vanuit twee centrale distributiecentra in Didam (voor kleingoed) en Doetinchem (voor grootgoed) binnen heel Nederland gedistribueerd. Het totale assortiment omvat ca. 35.000 artikelen, waarvan 16.000 binnen 24 uur geleverd kunnen worden. Rensa heeft een eigen wagenpark van veertig trucks. De Renault Premium Distributie LZV werd geleverd door Truckservice Wensing in Doetinchem. Naast de LZV werden twee Renault Midlum’ s in gebruik genomen.

Reageer op dit artikel