artikel

Test: Renault Premium is brood met beleg

Distributie Premium

Test: Renault Premium is brood met beleg

Omdat over Renault’s Premium altijd de machtige schaduw van de Magnum hangt, ben je geneigd te denken dat het een soort bread-and-butter truck is. Maar de Premium Route die TTM.nl testte, met een uiterst complete uitrusting en een hoog dak, rekent af met dat imago.

Het Renault-truckprogramma loopt van 7,5 tot 50 ton en Renault gebruikt daarvoor drie cabines. De cabine op de Premium Route is de middelste in het programma. Je mag de Premium Route echter niet vergelijken met andere ‘middenklasse’ cabines, zoals een DAF CF of een Mercedes Axor. Verschil is onder meer dat de Premium-cabine wél tweeëneenhalve meter breed is. De Renault Premium Route moet dan ook worden beschouwd als een volwaardige truck voor internationaal vervoer over lange afstanden.

         

Zware jongen 

De positie van de Premium Route binnen het Renault-programma noopte de fabrikant wel om de truck op een aantal punten te profileren ten opzichte van de machtige Magnum. In dat kader werd bijvoorbeeld veel aandacht besteed aan gewichtsbesparing. Onze testtruck woog net iets meer dan 7 ton, wat voor een compleet aangeklede truck met een cabine met hoog dak een nette waarde is. Maar er is van de Premium Route ook nog speciale tankerversie die rond de 6500 kg weegt!

        

De test 

Terug naar onze testtruck: de Premium Route die TTM reed was geen standaard model, maar voorzien van een hele serie extra’s. Om te beginnen…

 

 Lees het hele artikel van TTM

 

Alles over trucks en transportmiddelen weten? Surf naar www.ttm.nl!

Reageer op dit artikel