Waarom moet het een OF, OF kwestie zijn?

Reactie op het artikel van Nando van Essen op de wijziging in de e-fulfilment strategie van Albert Heijn:
http://www.logistiek.nl/Warehousing/algemeen/2015/2/Aantal-inbraken-Europese-distributiecentra-stijgt-1698269W/

Ik ben er van overtuigd dat de uiteindelijke succesfactoren voor en Multichannel retailer hem zitten in het combineren van een aantal verschillende routes die genomen kunnen worden om een order af te handelen.

Afhankelijk van wie, wanneer, wat koopt en hoe/waar deze consument de order wenst te ontvangen (afleveren of afhalen) zou met intelligente software berekend moeten worden waar en op welke wijze een online (food) order geprocessed zou moeten worden;
1)Vanuit een e-fulfimment DC;
2)Vanuit een DC waar normaal leveringen voor de winkels worden gepicked;
3)Vanuit de winkel, waarbij het repelnishement systeem van de retailer de benodigde extra vooraad automatisch besteld.

Mijns inziens dus geen OF, OF verhaal, maar een EN, EN verhaal.
Elke order en consument is uniek en de retailer die de creativiteit in zich heeft om deze diversiteit om te zetten in een flexibele structuur zal zijn omzet zien stijgen en de kosten zien dalen.