Hoe moet Action zijn logistiek organiseren als het een webwinkel begint?

Lange tijd leek het erop dat Action zich alleen zou richten op de opzet van een groot netwerk aan winkels in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Daar is het non-fooddiscounter uitermate succesvol in. Nu overweegt Action-ceo Ronald van der Mark ook een webwinkel, terwijl zijn bedrijf tot voor kort hier geen brood in zag vanwege de hoge logistieke kosten. Van der Mark voorziet echter dat die situatie gaat veranderen, bijvoorbeeld door een serieuze daling van de bezorgkosten. "Dan wordt e-commerce ook voor Action interessant vooral als bijvoorbeeld de automatische bestuurde auto doorbreekt", stelt Van der Mark in een interview met RetailTrends. Vraag is nu hoe moet Action zijn webwinkellogistiek inrichten om ook van de toekomstige webwinkel een succes te maken? Is de automatisch bestuurde auto de oplossing of moet vooral gekeken worden naar de warehouseprocessen van Action? Ik stel deze vraag omdat concurrenten als Blokker en Xenos nog altijd worstelen met de opzet van een goede webwinkel. Lees ook: http://www.logistiek.nl/Supply-Chain/webwinkellogistiek/2015/1/Action-Pas-online-als-logistieke-kosten-dalen-1681827W/