nieuws

Ceva Logistics kiest voor lithium-ion

Warehousing 1130

Lithium-ion wordt de standaard in de distributiecentra bij Ceva Logistics. De logistieke dienstverlener stapt volledig over op lithium-ion hef- en magazijntrucks.

Ceva Logistics kiest voor lithium-ion

De overstap naar heftrucks en magazijntrucks op lithium ion geldt niet alleen voor nieuwe distributiecentra. Ook bestaande dc’s stappen over. Het dc Venray 2 stapt als eerste over. Jungheinrich is als partner gekozen.

Heftruckbattterij

Ceva werkt in Venray in tweeploegendiensten (piekseizoen drieploegendiensten) Ceva kiest voor lithium-ion vanwege gebruiksgemak en innovatie en total costs of operations.Marc Janssen, facility manager site Venray: “We hebben op deze locatie te maken met behoorlijk lange rijafstanden. Wanneer een tractiebatterij gewisseld moet worden, verliest de chauffeur tijdens het heen en weer rijden naar het laadstation luttele minuten. En dan is het wisselen zelf nog niet eens gedaan. We hebben geklokt dat het ons totaal gemiddeld 12 minuten per keer kost.”

 

Lees ook
Lithium Ion in material handling: voor- en nadelen

 

Met de nieuwe lithium-ion trucks is batterijwissel niet meer nodig. Jan de Breet, procurement manager: “Door niet meer te wisselen, reduceren we ook schadekosten aan tractiebatterijen, trucks en wisselapparatuur.” Jungheinrich geeft een volledige garantie van 5 jaar of 10.000 bedrijfsuren op de accu.

43 orderpickers en palletwagens

Ceva bestelt bij Jungheinrich 43 magazijntrucks met lithium-ion techniek, variërend van orderpickers tot elektrische palletwagens met staplatform. Jungheinrich neemt ook de realisatie van een nieuw laadstation op zich

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels