nieuws

Klevenberg kiest Hyster na lang selectietraject

Warehousing

Scheepsbevoorrader Klevenberg Shipping Center uit Rotterdam heeft recent twintig nieuwe Hyster hef- en magazijntrucks in gebruik genomen. Aan de keuze voor dit merk ging volgens Heffiq, importeur van Hyster-trucks in Nederland, een intensief selectietraject vooraf.

Klevenberg kiest Hyster na lang selectietraject

Heffiq leverde eerder deze maand aan Klevenberg Shipping Center vier reachtrucks van het type R1.6, twee elektrische vorkheftrucks van het type J3.0XN en 14 meerijd elektropallettrucks van het type P2.0S. De trucks worden door de scheepsbevoorrader uit Rotterdam voor een periode van zestig maanden worden geleased. Het onderhoud heeft Klevenberg uitbesteed aan Heffiq. “Onze vloot telt 25 trucks, waarvan 80 procent wordt geleased. Bij de keuze voor een nieuwe partner en de nieuwe trucks hebben we vooral gelet op inzetbaarheid en gebruiksvriendelijkheid”, zegt warehouse manager Steije Dijksman.

Demotrucks testen

Onderdeel van het selectietraject was dat de chauffeurs van Klevenberg bewapend met een gedetailleerde beoordelingslijst de demotrucks van verschillende merken wekenlang aan de tand voelden. Zij letten onder meer op ergonomie, zicht, comfort en bediening van de trucks. Het management beoordeelde ondertussen vooral kosten en organisatorische aspecten, zoals een snelle responstijd. “Stilstand is immers uit den boze”, aldus Dijksman.

Gestroomlijnde logistiek essentieel

Dat stilstand geld kost blijkt volgens Dijksman uit het feit dat jaarlijks meer dan 33.000 zeeschepen en 130.000 binnenvaartschepen in de haven van Rotterdam aanmeren. Dijksman: “Die schepen dienen allemaal bevoorraad te worden, het liefst zo snel mogelijk. Om ervoor te zorgen dat de schepen niet langer dan strikt noodzakelijk in de haven liggen, is een gestroomlijnde logistiek essentieel.”

Tandpasta tot en met spare parts

De scheepsbevoorrader zelf zorgt er al meer dan honderd jaar voor dat alle schepen op het juiste moment worden voorzien van de benodigde goederen. “Vanuit ons 11.000 vierkante meter tellende warehouse leveren we wereldwijd duizenden goederen, variërend van tandpasta en verse groentes tot en met spare parts”, legt directeur Cees Maat uit.
“Een betrouwbare intern transportvloot is daarbij cruciaal”, vult Dijksman aan. Begrijpelijk dus, dat Klevenberg zich uitgebreid ging oriënteren toen onlangs het leasecontract van een groot deel van die vloot afliep.

Trucks zijn betrouwbaar en comfortabel

De uiteindelijke keuze viel op Hyster en Heffiq. “Zij kwamen op alle fronten als beste uit de bus. De trucks zijn betrouwbaar, comfortabel en gebruiksvriendelijk. Dat komt een veilige en efficiënte inzet ten goede”, stelt Dijksman.

Reageer op dit artikel