nieuws

CeMAT ‘must see’ – Mitsubishi reachtruck in 11 varianten

Warehousing

De Sensia is de naam van de nieuwe reachtruck die Mitsubishi presenteert tijdens de CeMAT die vandaag begint. De nieuwe serie bestaat uit elf modellen met hefvermogens variërend van 1,4 tot 2,5 ton en is in het tweede kwartaal van dit jaar beschikbaar.

CeMAT ‘must see’ – Mitsubishi reachtruck in 11 varianten

De Sensia hefruck is volgens Mitsubishi vooral ontworpen met de bestuurder als uitgangspunt. De bestuurder kan kiezen uit twee basisinstellingen. De ECO mode dient vooral om het energieverbruik zo laag mogelijk te houden en alle werkzaamheden zo soepel mogelijk uit te voeren.

De zogeheten PRO instelling biedt vooral de meer ervaren bestuurder een machine die vooral geschikt is voor inzet in piekmomenten of voor magazijnen met een hoge voorraadsnelheid.

Persoonlijke toegangscontrole

Ook kan een servicemonteur een aantal instellingen individueel verder afstemmen op de wensen van de bestuurder. Dankzij de persoonlijke toegangscontrole is het dus ook mogelijk om minder ervaren bestuurders alleen in de ECO mode te laten rijden.

Ergonomische armsteun

De cabine van de Sensia, die in Nederland geïmporteerd wordt door Offringa uit Creil, biedt een gemakkelijke, lage opstap en een bediening middels een armsteun rechts en een opklapbare stuurconsole aan de linkerkant. Deze console is in de lengterichting verstelbaar. De ergonomische armsteun bevat verschillende bedieningsfuncties (middels vingertiptoetsen) en verschaft de bestuurder een betere houding. De volledige geveerde en instelbare bestuurdersstoel moet dit comfort verder verhogen.

Mast met Active Sway Control

Voor de bestuurder bevindt zich een duidelijk kleurendisplay met alle noodzakelijke informatie. De mast en het ontwerp van de cabine bieden een goed zicht op de vorken en de last. De mast is verder uitgevoerd met het Active Sway Control, bekend van de orderverzamelaars van Mitsubishi. Deze functie zorgt ervoor dat de bekende wiegbeweging van een hooggeheven mast tot een minimum wordt gereduceerd. Daardoor kan een last sneller worden gepakt of weggezet.

Hoogtehulpschakelaar

Pallet wegzetten gaat ook snel en veilig door de hoogtehulpschakelaar, waardoor de bestuurder niet meer hoeft te twijfelen of hij op de juiste hoogte zit. De gewenste hefhoogten, bijvoorbeeld op basis van de liggerniveaus, zijn ook in te stellen.

Naast een comfortabele werkplek heeft Mitsubishi ook gezorgd voor lage werkgeluiden, die nooit boven de decibellen van een normaal gesprek uitstijgen.

Snel en veilig rijden

Met de combinatie van een maximale rijsnelheid van 14 kilometer per uur en de ‘Cornering Control’ functie (automatische snelheidsaanpassing) is het volgens Mitsubishi mogelijk om zowel snel als veilig door het magazijn te rijden.

Regeneratieve remmen

Bij noodsituaties zorgen de regeneratieve remmen voor een snelle stop. De zwaardere modellen kunnen lasten tot 11,5 meter wegzetten. Later dit jaar volgt nog een model dat tot 13 meter hoogte kan wegzetten.

Tweede kwartaal beschikbaar

De Sensi kan in het tweede kwartaal van 2014 besteld worden, maar is al te aanschouwen op de Mitsubishi stand op de CeMAT die vandaag begint. Ook de Nederlandse importeur Offringa is aanwezig op de stand: nr. E19 in hal 025. Meer in de serie  CeMAT ‘must see’…

Reageer op dit artikel