nieuws

Saint-Gobain neemt elf nieuwe Atlets in gebruik

Warehousing

Saint-Gobain Abrasives uit Born, ’s werelds grootste producent van slijp- en schuurmiddelen, heeft elf nieuwe magazijnmachines van het merk Atlet in gebruikgenomen. Het gaat om vier reachtrucks, drie hoogheffende orderpickers en vier middelhoogheffende orderpickers.

Saint-Gobain neemt elf nieuwe Atlets in gebruik

Bij het bepalen van het type trucks en de opties werd vooral gelet op schadepreventie, veiligheid, en functionaliteit. Om schades te voorkomen zijn de machines uitgerust met een ImpactManager ID van Blanken Controls. Hiermee worden alle voertuigbewegingen, rijuren en aanrijdingen op een persoonlijke ID–tag van een bestuurder geregistreerd, waardoor er veel meer inzicht is in schades. Volgens Saint-Gobin bleek al binnen een maand dat bestuurders hierdoor voorzichtiger met de machines omgaan.

Goede ergonomie en bewezen kwaliteit
De reachtrucks (Tergo, type UMS) werden onder andere gekozen vanwege de goede veiligheidsvoorzieningen. Daarnaast speelde bij de keuze voor deze trucks de uitstekende ergonomie en bewezen kwaliteit een rol. De orderpickers (OPS en Abeko) werden na uitgebreide praktijktesten geselecteerd. Met deze machines kunnen volgens Saint-Gobain snel en efficiënt orders worden verzameld tot een hoogte van 3,2 m. De orderpickers zijn voorzien van sideguards, maar hebben geen bestuurdersrek.

Pickproces vindt plaats vanuit de cabine
De orderpickers zijn zodanig geoutilleerd dat het complete pickproces vanuit de cabine kan plaatsvinden. Scanner, folie en tape bewegen met de cabine mee, evenals de terminal die de pickopdrachten verstrekt. Net als de reachtrucks zijn ook de orderpickers uitgerust met ImpactManager ID. En ook de inzetbaarheid van de machines is hoog: een monteur van Atlet verricht op zaterdagochtend onderhoud aan de trucks, zodat ze tijdens de doordeweekse operatie continue gebruikt kunnen worden.

Lees ook:
Saint-Gobain optimaliseert transport met planningssoftware
Desso kiest voor Atlet
Ergonomie staat centraal in Atlet Tergo reachtruck

Reageer op dit artikel