nieuws

Van Uden betrekt nieuw hoofdkantoor in Waddinxveen

Warehousing

Logistiek dienstverlener Van Uden betrekt deze maand een nieuw hoofdkantoor in Waddinxveen. De vestiging van een nieuw hoofdkantoor is een vervolg op de overname van Van Uden Logistiek door NedCargo Internationaal, die begin 2011 plaatsvond.

Van Uden betrekt nieuw hoofdkantoor in Waddinxveen
Van Uden directie

Hierdoor ontstond destijds het Van Uden ‘nieuwe stijl’, een concern waarin 12 werkmaatschappijen, gespecialiseerd in duurzame logistiek en internationaal transport van food, beverage en retail, samen verder gingen.  Het nieuwe hoofdkantoor vervangt de hoofdkantoorfunctie van de vestigingen van logistiek in Haaften en het multimodal en forwarding kantoor in de Waalhaven in Rotterdam. De huidige directie (zie foto) bestaat uit de directeuren Wybe Jan Bleeker (logistics), Diederik Antvelink (multimodal), Roderick de la Houssaye (forwarding) en Jannine van Lieshout (finance). Sinds de samenvoeging werken er zo’n 450 personeelsleden bij Van Uden en wordt er gewerkt op 9 internationale locaties. Het nieuwe kantoor ligt boven het nieuwe, 42.000 m2 grote multi-client warehouse van Van Uden op bedrijventerrein Doelwijk in Waddinxveen. Vanuit dit megamagazijn vindt onder andere het orderverzamelen en vervoer plaats voor Nestlé Nederland, Heineken en Oud Reuchling & Boelen.

 

Multimodaal pakket

Het doel van de overname en samengaan in het vernieuwde Van Uden is één geïntegreerd, breed, internationaal en multimodaal pakket aan diensten op gebied van expeditie, opslag en logistiek te bieden. “We streven ernaar de diverse logistieke diensten steeds beter op elkaar aan te laten sluiten en te stroomlijnen om zo voor de klant een zo duurzaam en kostenefficiënt mogelijke logistieke keten te creëren”,  legt Roderick de la Houssaye, directeur van Van Uden uit. “Een goede interne samenwerking is hiervoor onontbeerlijk, niet alleen tussen de werkmaatschappijen, ook binnen de bedrijfstop. De vestiging van een nieuw hoofdkantoor waarin de staf van de afdelingen uit Haaften en Rotterdam, samen gaan onder één dak, is daarom een belangrijke stap. ”

 

Overnames

“Het eerste jaar in de nieuwe formule hebben we er bewust voor gekozen dergelijke herstructureringen niet door te voeren. 2011 was in economische opzicht een turbulent jaar, dat zeker niet ongemerkt aan Van Uden voorbij ging. Er was sprake van een verhevigde concurrentie en een flinke druk op de tarieven”, gaat De la Houssaye verder. “Om ons heen grepen concurrenten de kans aan om kleinere bedrijven over te nemen. In dat onrustig klimaat hebben wij ervoor gekozen een stabiele, rustige koers te varen. Nu, halverwege 2012, zijn we wel helemaal klaar voor verdere ontwikkeling. De markt trekt aan, we zijn in rustiger vaarwater en door intensievere samenwerking in één hoofdkantoor zijn we als bedrijfstop in staat snel in te spelen op kansen. We zijn dan ook actief bezig met groei door overnames en verdere stroomlijning van de dienstverlening voor onze klanten.”

Reageer op dit artikel