nieuws

De Buren bouwt een netwerk van 150 afhaalpunten

Warehousing

De Buren Afhaalcentrum maakt een oplossing voor de ‘last mile’ door nog dit jaar 150 afhaalpunten te openen. De Buren komt met een concept van onbemande en beveiligde kluisjes. Binnen twee jaar streeft De Buren naar een landelijke dekking.

De Buren bouwt een netwerk van 150 afhaalpunten
De Buren bouwt een netwerk van 150 afhaalpunten

Oprichter van De Buren is Robin Dragstra: "Op het internet kan iedereen vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week aankopen doen. Maar voor het ontvangen van die goederen is de koper in de regel aan huis gebonden, terwijl slechts weinigen gedurende werktijden thuis zijn. Daarmee wordt het gemak van online kopen juist tenietgedaan. Tenzij kopers hun aankopen bij één van de vele afhaallocaties van De Buren laten bezorgen. Wij leggen dat dan in een beveiligd kluisje en sturen of mailen de koper vervolgens een unieke kluiscode. Met die code kan de aankoop op ieder gewenst moment afgehaald worden."

 

Ook koel- en vrieskluizen 

De werkwijze van de Buren werkt eenvoudig en gemakkelijk. Dragstra: "Om gebruik te maken van onze service hoeven consumenten alleen maar een gratis De Buren-klantenkaart aan te vragen op deburen.nl. De consument kan in een portal vastleggen wat zijn favoriete afhaalpunt is, waarna de online aankopen daar worden afgeleverd.

 

De Buren is een oplossing voor zowel de kopers als de pakketdiensten, waarmee de lastige ‘last mile’  wordt overbrugd. Dit geldt ook voor food-producten. Speciaal daarvoor gaat De Buren vanaf dit najaar koel- en vrieskluizen aanbieden. Dragstra: "Reden waarom ook grote warenhuizen en concerns al interesse hebben getoond in De Buren."

 

Nuleverbaar.nl
Parallel aan De Buren ontwikkelde Dragstra Nuleverbaar.nl, een gezamenlijke webshop voor lokale retailers. "Hiermee spelen we in op de behoefte van consumenten om in het kader van service en garantie ‘dichtbij huis’ te kopen bij vertrouwde winkels. Uiteraard kan de fysieke distributie van die producten zoveel mogelijk plaatsvinden via de kluisjes van De Buren. Het hoeft geen betoog dat de afzetmogelijkheden voor lokale retailers hiermee toenemen, zonder dat zij hiervoor hoeven te investeren in eigen, vaak onrendabele webwinkels."

 

Landelijke dekking
Aan gezonde ambitie mankeert het De Buren niet. "In 2012 willen wij minimaal 150 afhaalpunten realiseren. Daarmee bereiken we al 6 miljoen consumenten. Wij streven naar landelijke dekking binnen twee jaar. Gezien de grote belangstelling achten wij dat zeker haalbaar. Die snelle groei wordt overigens mede mogelijk gemaakt door de Overijsselse participatiemaatschappij Wadinko, die recent een minderheidsbelang van 30% in ons bedrijf heeft genomen", aldus Dragstra.

 

Participatiemaatschappij Wadinko uit Zwolle heeft als doel het stimuleren van de regionale bedrijvigheid en werkgelegenheid met risicodragend kapitaal, kennis, managementondersteuning en netwerken. De bedrijven waarin Wadinko participeert, zijn bij voorkeur gericht op de maakindustrie en zakelijke dienstverlening. Door hun innovatieve karakter vindt Wadinko dat het juist deze bedrijven zijn die volop ontwikkelingsmogelijkheden en groeipotentie hebben. En daarmee kunnen bijdragen aan de bevordering van de regionale economische structuur.

 

Bekijk het filmpje van De Buren op facebook.

Reageer op dit artikel