nieuws

Still komt met nieuwe heftruck en palletruck

Warehousing

Met de RC40 beschikt Still binnenkort ook over heftrucks met koppelomvormer. Deze hydrodynamische trucks zijn geschikt voor de inzet over middellange tot langere afstanden, oneffen terrein en wisselend zware inzetomstandigheden. Daarnaast is de ECU elektropallettruck ook een nieuw product voor horizontaal transport van gepalletiseerde lading.

Still komt met nieuwe heftruck en palletruck
Still RC40

De Still RC 40 serie kent twee basismodellen die variëren in het beschikbare hefvermogen. Een compacte lijn met 1.5, 1.8 en 2.0 ton en een krachtige serie met 2.5 en 3.0 hefcapaciteit. Kenmerkend voor de nieuwe range volgens importeur Still Intern Transport zijn de aspecten: ergonomie (weinig lichaamstrillingen), veiligheid (automatische remwerking) en onderhoudsvriendelijkheid. Zo zijn alle motordelen zijn snel te bereiken en te vervangen. Via het seriematige combipedaal is de RC 40 effectief inzetbaar. Door eenvoudig de pedaalzijde met de gewenste rijrichting te bedienen, wisselt de truck soepel en flexibel van rijrichting.

 

Elektropallettruck

Het instapmodel is de ECU 14, een lichte elektropallettruck die gepalletiseerde ladingen tot een gewicht van 1,4 ton verplaatst. De ECU 14 is uitgerust met onderhoudsvrije gelbatterijen en beschikt over een geïntegreerde lader. Een stapje verder gaan de ECU 16 en 20, met respectievelijke draagvermogens van 1,6 en 2,0 ton. De maximaal plaatsbare batterijgrootte is hierbij 24V/250 Ah. Bij de ECU pallettrucks is het compacte batterijcompartiment vervaardigd uit één stuk staal en biedt zodoende de best mogelijke bescherming. De robuuste bekleding bestaat voorts uit kunststoffen die sterke stoten kunnen weerstaan, zonder daarbij blijvend te vervormen of te breken.

Reageer op dit artikel