nieuws

Nieuwe functies voor Crown reachtruck

Warehousing

De reachtrucks van Crown uit de ESR 5000-serie krijgen voortaan een aantal nieuwe, productiviteitsverhogende standaardfuncties en uitbreidingsopties, waardoor ze sneller zijn en hoger kunnen heffen.

Nieuwe functies voor Crown reachtruck
Crown esr 5000 reachtruck

Het nieuwe OCS-systeem dat in de aangepaste Crown ESR 5000-serie is ingebouwd, zorgt ervoor dat bestuurders zonder vertraging soepel en veilig met hun heftrucks kunnen rijden. Het systeem doet echter meer dan alleen de stuuruitslag vaststellen: het weet ook of de truck een bocht in gaat of er juist uit komt en past de snelheid zo nodig aan de situatie aan. Het systeem zorgt dus niet alleen voor een betere stabiliteit van de truck in uiteenlopende situaties, maar verhoogt volgens Crown ook de productiviteit van de bestuurder. Wanneer heftrucks langere afstanden in magazijnen moeten afleggen, wordt tijd een belangrijke factor.

 

Prestatie-instellingen 

Naast het OCS-systeem zorgt de hogere maximale rijsnelheid voor een snellere goederenverwerking. Via de Access 1 2 3 systeembesturing kunnen de prestatie-instellingen van de truck van P2 (standaard) in P1 gewijzigd worden, waardoor een topsnelheid van 14 km/uur mogelijk is. Lagere rijsnelheden kunnen ook worden geprogrammeerd. Dankzij de Super Duty-mast hebben de reachtrucks nu een ruime restcapaciteit van 800 kg bij een hefhoogte van 13 meter. Dit alles maakt deze reachtrucks veelzijdiger, efficiënter en veiliger in het dagelijks werk.

 

Bedieningselementen

Met het Sideshift Position Assist (SPA) kunnen de vorken van de reachtruck automatisch in de centrale stand worden gezet. Dat werkt volgens de fabrikant sneller en efficiënter. Wanneer een lading tussen de steunbalken van de truck geschoven of neergelaten wordt, helpt dit systeem om onbedoelde schade aan producten en pallets te voorkomen. En omdat SPA in de bedieningselementen van de bestuurder is geïntegreerd, kan het systeem zonder onderbreking worden ingeschakeld terwijl de lading opgetild of neergelaten wordt. De standaard side-shift indicators op het vorkenbord zijn goed zichtbaar, zodat de bestuurder eraan herinnerd wordt waar de zijwaarts verschoven vorken zich precies bevinden. Bij activering van de standaardschakelaar voor de rijrichting op de ESR 5000-serie werd de rijrichting van de truck al automatisch omgedraaid, maar met de nieuwe tweewegschakelaar kunnen bestuurders nu standaard een specifieke rijrichting selecteren.

Reageer op dit artikel