nieuws

Jungheinrich introduceert nieuw palletshuttlesysteem

Warehousing

Jungheinrich introduceert een nieuw shuttlesysteem voor compacte opslag. De shuttle vormt een interessant alternatief voor inrij-stellingen. Met een shuttle kunnen namelijk per niveau verschillende goederen kunnen worden opgeslagen. Dat verhoogt de benuttingsgraad.

Jungheinrich introduceert nieuw palletshuttlesysteem
Jungheinrich UPC

De Under Pallet Carrier (UPC) shuttlesystemen van Jungheinrich maken het mogelijk om op efficiënte wijze voorraden te houden in zeer compacte ruimtes. Dit wordt mogelijk gemaakt met behulp van zelfstandige lastdragers – shuttles – die zelfstandig in de stelling lasten oppakken en afzetten. De UPC is vooral efficiënt wanneer men in batches werkt en voor het volledig vullen en legen van complete kanalen.

 

Werking

De shuttle wordt op de vorken van een magazijn- of heftruck opgenomen en in de palletstelling afgezet. Daar rijdt de UPC, los van de truck, zelfstandig in het kanaal om een pallet op de juiste plaats af te zetten of op te halen. Na het afzetten van de eerste pallet, wordt het systeem met een druk op de knop geactiveerd en op dat moment voert de UPC automatische alle benodigde bewegingen uit. Sensoren herkennen de positie van opgeslagen pallets, waardoor nieuwe pallets veilig en zonder botsingen kunnen worden geplaatst dan wel opgehaald.

 

Aanvulling op DIS

Jungheinrich ziet de UPC als goede aanvulling op haar bestaande Drive In Systeem (DIS). Met de introductie van de UPC, is het DIS voortaan verkrijgbaar onder de nieuwe naam In Pallet Carrier (IPC). Bij dit systeem vervangt de IPC de vorken van de truck. Beide shuttlesystemen maken gebruik van Jungheinrich palletstellingen. Afhankelijk van het type shuttle, heeft de stelling gemodificeerde stijlen en steunen om kanalen te creëren. Elk stellingkanaal wordt uitgerust met een eigen, speciaal aangepaste geleidingsrails zodat de shuttles veilig in de stelling kunnen bewegen.

Reageer op dit artikel