nieuws

Gezocht: logistiek ambassadeur met X Factor

Warehousing

Welke logistiek medewerker wordt hét gezicht van de nieuwe campagne ‘De belangrijkste baan’? Deze nieuwe ambassadeur speelt de hoofdrol in het reclamespotje ter promotie van de logistieke sector. Energieke, ervaren logistiek medewerkers met passie voor het vak kunnen zich nu inschrijven.

Gezocht: logistiek ambassadeur met X Factor
Poster imago logistiek medewerker

Na de zomer start de imagocampagne ‘De belangrijkste baan’, een initiatief van de organisaties VERN, TLN, KNV en EVO. Deze campagne heeft als doel om het imago van het vak van logistiek medewerker en chauffeurs te verbeteren en op die manier meer nieuwe medewerkers in de sector aan te trekken.

     

Logistiek ambassadeur

De organisatie is voor deze campagne op zoek naar een logistiek medewerker én een chauffeur die voor een jaar hét gezicht willen worden van de sector. Kandidaten kunnen zich tot en met 18 juni aanmelden via: http://www.debelangrijkstebaan.nl/.

     

Procedure

Uit de aanmeldingen via de website worden de tien beste logistiek medewerkers en tien beste chauffeurs genomineerd. Van 21 juni tot en met 2 juli kan iedereen op deze twintig genomineerden stemmen. Op zaterdag 3 en 10 juli worden de gezichten van de campagne uit de genomineerden gekozen. Een jury bepaalt welke chauffeur en logistiek medewerker het komende jaar het gezicht worden van de campagne. De jury bestaat onder andere uit een bekende Nederlander en een fotograaf. Inschrijvers horen uiterlijk 18 juni of ze genomineerd zijn. 

 

Wie kunnen inschrijven?

  • Logistiek medewerkers met passie voor het vak
  • Minimaal vijf jaar werkzaam als logistiek medewerker (of voor chauffeurs: minimaal vijf jaar (groot) rijbewijs
  • Fitte en energieke uitstraling
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal
  • Bereidheid om in ieder geval 1 jaar het gezicht te zijn van de campagne
  • Goedkeuring van de werkgever
  • Een verklaring omtrent het gedrag en een toetsing aan het Waarschuwingsregister Logistieke Sector (WLS) maken onderdeel uit van de selectieprocedure.
     

Van de winnaars wordt verwacht dat ze tweemaal een dag beschikbaarheid in juli en augustus 2010 voor het maken van foto’s en een reclamespotje. Verder moeten ze beschikbaar zijn voor de lancering van de campagne in september en tussen september en december ongeveer twee keer beschikbaar voor promotie.  

  

Hoofdrol

De winnaars ontvangen een VIP-weekend als dank. Verder krijgen ze landelijke bekendheid via de campagne en een hoofdrol in alle communicatiemiddelen van reclamespot tot advertentie.  

 

Poster downloaden

Download hier de poster om op te hangen in magazijnen en kantines:

 Poster Gezocht logistiek medewerker.
Reageer op dit artikel