nieuws

Eerste Nederlandse bedrijf implementeert voicepacking

Warehousing

S&H Productfulfilment, een bedrijf dat bestellingen van bedrijven en consumenten verwerkt, is het eerste Nederlandse bedrijf dat producten verpakt met behulp van voice. S&H implementeerde eerder al voicepicking. Via de implementatie van voicepacking verwacht het bedrijf nu opnieuw een efficiencyslag te maken.

Eerste Nederlandse bedrijf implementeert voicepacking
Nederlands bedrijf implementeert als eerste voicepacking

 

In de zomer van 2008 stapte S&H over van papieren picklijsten op orderverzamelen met behulp van voice. En sinds kort wordt nu ook het klantspecifieke verpakken ondersteund met voice. S&H behandelt de aanvragen van bedrijven en consumenten die schriftelijk, telefonisch of via internet producten bestellen, kopen of aanvragen. Maandelijks verwerkt S&H tussen de 100.000 en 150.000 orders, verpakkingen en verzendingen voor een zestigtal klanten, waaronder Douwe Egberts, Mars, Unilever, Coca-Cola, Whiskas en Heineken.

 

Beeldscherm

Alle artikelen liggen in twee magazijnen in Moerdijk opgeslagen. De producten worden in grote karren verzameld en gaan vervolgens naar inpaktafels waar ze per order worden gesorteerd. Daarna worden ze verpakt via de wensen van de klant, bijvoorbeeld op het gebied van cadeaupapier of persoonlijke boodschappen. Tot nu toe lazen de inpakkers de daarvoor benodigde gegevens af van een beeldscherm, sinds kort krijgen ze de benodigde inpakinformatie door via hun headset.

 

Standaardcomponenten

Het voicesysteem werd geleverd door Vocollect. Automatiseringsbedrijf Dalosy ontwikkelde de software nodig voor de communicatie tussen de talkterminal van Vocollect en het ERP-systeem van S&H. De speciale applicatie zorgt voor extra mogelijkheden, die slechts moeilijk met de standaardcomponenten van Vocollect kunnen worden ingevuld.

 

Afgeleid

De tijdwinst die S&H noteert, dankzij het gebruik van voicepicking en -packing is aanzienlijk. Aangezien de medewerkers een hoofdtelefoon op hebben, zijn ze minder snel afgeleid. Niet alleen het picken gaat dubbel zo snel, ook een aantal controles dat vroeger handmatig gebeurde, wordt nu door het systeem uitgevoerd. Dit scheelt twee orderpickers. Door de gerealiseerde tijdwinst stijgt de omzet sneller dan het aantal medewerkers.

Reageer op dit artikel