nieuws

Still wisselt olie om met ‘oliewagen

Warehousing

Niet iedere truck heeft een onderhoudscontract en omdat het wisselen van hydrauliekolie een lastig klusje is, brengt Still de ‘oliewagen’ op de weg. Deze wisselt voortaan milieuvriendelijke hydrauliekolie en filters van elk type vorkheftruck en magazijntruck.

Still wisselt olie om met ‘oliewagen
Still oliewagen

Ook klanten die andere heftruckmerken inzetten, kunnen gebruik maken van deze nieuwe service. De speciaal hiervoor ingerichte servicebus van Still Intern Transport beschikt over een pompinstallatie om de oude olie op te nemen, een reinigingssysteem om de hydrauliektank van de heftruck schoon te spoelen en voldoende verse hydrauliekolie om de installatie weer correct te vullen. Ook alle filters die het hydraulische systeem kent, worden bij de oliewissel vervangen.

 

Milieuvriendelijk

Morsen is er niet bij en alle afgewerkte olie wordt conform alle milieueisen afgevoerd en verwerkt. Still rekent met een vast tarief dat varieert van 145 euro voor een kleine truck, tot 195 euro voor een grote. Dit is een ‘all-in tarief’, dus inclusief de kosten voor het voorrijden, arbeidsloon, filters, de tankreiniging en olieafvoer. Afhankelijk van het type truck vervangt Still 10 tot 35 liter hydrauliekolie van het juiste type. Naast de standaard viscositeit, is de oliewagen uitgerust met een extra ‘dunne’ olie voor koel- en vrieshuistrucks en een biologisch afbreekbare variant met Ecolabel voor gebruik in de voedingsmiddelenindustrie en voor subsidietoekenning door MIA/Vamil.

 

Verversingstermijn

Veel heftruckfabrikanten schrijven voor dat de hydrauliekolie en -filters periodiek ververst dienen te worden. Dit om vervuiling tegen te gaan en een correcte werking van het hydraulische systeem te garanderen. Een dergelijke wissel dient minimaal één keer per twee jaar te worden uitgevoerd, of vaker als de truck intensief wordt ingezet.

Reageer op dit artikel