nieuws

Voorregistratie geeft veel inzicht in bezoeker

Warehousing

De meeste bezoekers op Logistica en ICT & Logistiek hebben zich vooraf aangemeld. Tot nu zijn er ruim 23.000 voorregistraties binnen gekomen. De gegevens hieruit geven exposanten een goed inzicht in wat ook wel de ‘kwaliteit’ van het bezoek wordt genoemd.

Voorregistratie geeft veel inzicht in bezoeker
serieuze gesprekken tijdens de Logistica

Meer of minder bezoekers dan drie jaar geleden is zeker niet onbelangrijk. Maar als het aantal mensen afneemt, hoeft dat niet negatief te zijn voor de uiteindelijke scoringskans van exposanten. Deze beurs bewijst eigenlijk het tegendeel.

  

Minder no-show

Het aantal bezoekers lag gistermiddag ongeveer vijftien procent onder het niveau van 2003. Het aantal vierkante meters ligt echter ruim een kwart lager. Geen wonder dat standhouders niet echt ervaren dat er minder bezoekers zijn.
  

Van belang is dat bezoekers serieuze gesprekken aanknopen en concrete investeringsplannen voorleggen. Exposanten kunnen zich daar op voorbereiden door goed te kijken naar de voorregistraties. Gisteren was Jungheinrich de standhouder met de meeste voorregistraties, bezoekers dus die zich via deze heftruckleverancier hadden aangemeld. Bart Ravelli: "We zien meer aanmeldingen vooraf, maar ook dat het percentage no-show (wel aanmelden, niet komen) afneemt. Vervolgens blijkt uit de registraties op de stand of onze inspanningen vooraf zinvol zijn geweest."

  

Meer traffic

Harm van Bezouw (BMWT) bevestigt de bevindingen van Jungheinrich. "Op zich is het jammer dat lang niet alle standhouders dit oppikken. Uit de vragen die bezoekers invullen kun je zo afleiden of ze echt investeringsbudget hebben. Daar kun je tijdens en na de beurs mee aan de slag." Zelf heeft de importeursvereniging 15.000 uitnodigingen verzonden. Op de lijst van voorregistraties staat BMWT op de derde plek.

    

Ook Celectric doet het goed op de lijst van voorregistraties. Henk Wijma: "Wij meten zeker tien procent meer traffic op onze stand dan drie jaar geleden. Maar we hebben vanaf januari na onze naamswijziging ook nadrukkelijk naar deze beurs toe gewerkt. Het scheelt als je een verhaal te vertellen hebt."

Reageer op dit artikel