nieuws

Multitest van opmerkelijke Logistica heftrucks

Warehousing

Vier paradepaardjes beteugeld. Dat is de titel van de multitest in het vernieuwde vakblad Logistiek, dat vandaag is verschenen.

Multitest van opmerkelijke Logistica heftrucks
BT Levio LWE200P

Rijdend intern transportmaterieel is traditioneel weer prominent vertegenwoordigd op de Logistica. We namen voorafgaand aan de beurs vier opmerkelijke paradepaardjes twee dagen aan de teugels. We concluderen dat ze allemaal verrassende eigenschappen bezitten. Technische gegevens, specificaties, prestatiemetingen en aanvullende detailfoto’s zijn te vinden op www.logistiek.nl/heftrucktests

 


BT Levio LWE200P
Meerijden is comfortabeler

Producent van wasmiddelen en reinigingsproducten Vipack in Landgraaf heeft de LWE200P een week op proef in huis gehad. Elektropallettrucks worden er hoofdzakelijk ingezet om de productielijnen te bevoor-raden met flessen en etiketten. Volgens hoofd technische dienst Bernard Dortrants is de hele dag lopen met een elektropallettruck veel te vermoeiend voor het productie- personeel. Het moest daarom beslist een meerijder worden, maar vanwege de veiligheid ook niet te snel vanwege de vele kruisende stromen op de productievloer. Het staplateau heeft een goede verende werking over drempels. De relatief korte disselarm voorkomt dat de bestuurder met het lichaam teveel buiten de truck komt.

 

Lees het testverslag met foto-impressie van de LWE200P

 


Atlet Ergo AJN160
Goed en goedkoop alternatief

Groothandel in verwarming-, ventilatie- en sanitairartikelen Wasco in Twello werkt nu ruim een half jaar met de Atlet AJN160 sta-stapelaar. Logistiek manager Nico Kerk zocht en vond een goedkoper alternatief voor de reachtrucks, zonder al teveel in te boeten aan functionaliteit. In onze situatie is een reachtruck een beetje ‘over done’. De te hanteren palletgewichten zijn met maximaal 800 kg relatief laag evenals de hefhoogtes van circa 5 meter. Als je dat uitzet tegenover het gunstige prijskaartje van een sta-stapelaar is de keuze snel gemaakt. We hebben het personeel op meerdere merken sta-stapelaars laten proefrijden en hun de keuze gelaten.

 

Lees het testverslag met foto-impressie van de Atlet AJN160


Caterpillar NO20NE
Comfort en veiligheid

Warehousemanager Tim Klijnsoon van Action Non Food heeft de NO20NE twee weken als demotesttruck in huis gehad. Hier wordt met meerdere merken orderverzamel- trucks gereden en deze werd uitgetest om ze met elkaar te vergelijken. Deze Caterpillar blijkt volgens hem veel comfortabeler, stiller en zuiniger dan de overige orderverzameltrucks. De ruime vloerplaat geeft weinig trillingen door. Het beste vindt hij de vele instelmogelijk- heden waarmee de truck goed op de eigen magazijn- situatie kan worden afgesteld. Action koos een instelling waarbij de snelheid automatisch naar 3 kilometer per uur werd gereduceerd bij een stuuruitslag van 90 graden om afvallende lading in bochten te voorkomen.

 

Lees het testverslag met foto-impressie van de Caterpillar NO20NE

 


Jungheinrich EFG-316
Zuinig en productief alternatief

Bij RBM Plastics in Hoogeveen stapte productiemanager Bert Boer vanwege de uitlaatemissies binnen bewust over van LPG naar elektrisch. Dat moest dan wel zonder inlevering aan productiviteit. De Jungheinrich EFG-316 heftrucks worden er vierentwintig uur per dag ingezet om de geproduceerde kunststof buizen in pakketten af te voeren. Gedurende de rustigere nachtdienst wordt altijd een van de twee trucks bijgeladen, zodat die de volgende dag weer kan worden ingezet. We werken niet met wisselbatterijen, maar hebben Hoppecke batterijen met een zuurcirculatiesysteem aan boord, die tussentijds laden mogelijk maakt. Vergeleken met de LPG-trucks hebben we nu pakweg 25 procent lagere energiekosten.

 

Lees het testverslag met foto-impressie van de Jungheinrich EFG-316


Nieuw vakblad Logistiek komende vrijdag

De multitest staat in het nieuwe vakblad Logistiek, dat de samenvoeging is van het huidige vakblad Logistiek en T+O. Vrijdag 6 november verschijnt het eerste nummer. Het blad onderscheidt zich door aandacht te geven aan alle logistieke deelgebieden met meer diepgang dan voorheen. Samen met deze website en de email nieuwsbrief vormt het nieuwe blad Logistiek het grootste Nederlandstalige platform voor de totale logistieke sector.

 

 

Klik op het nieuwe logo en lees hier meer over de vernieuwingen van Logistiek

Reageer op dit artikel