nieuws

Frans van den Boomen: “De jury kijkt vast niet naar leeftijd”

Warehousing

Tijdens Logistica krijgen de vijf genomineerden voor de titel Logistiek Manager van het Jaar de gelegenheid zich te presenteren. Frans van den Boomen stelt zich hier als kandidaat voor.

Frans van den Boomen: “De jury kijkt vast niet naar leeftijd”
Frans van den Boomen (33), market logistics manager outbound bij Mars Nederland en genomineerd voor de titel Logistiek Manager van het Jaar

Van den Boomen is met zijn 33 jaar het jongste van het stel. Misschien dat hij met zijn duurzame concept Green Order juist de jongeren naar zich toe weet te trekken. De tijd zal het uitwijzen. "De jury kijkt vast niet naar leeftijd maar naar wat je hebt teweeg gebracht in de markt", aldus Van den Boomen. Helaas kan hij deze week niet ‘live’ aanwezig om zijn verhaal te doen omdat hij voor de board van Mars in de Verenigde Staten zijn verhaal mag komen vertellen. Niet alleen de jury van de Logistiek Manager van het Jaar verkiezing is nieuwsgierig naar de verrichtingen van Van den Boomen. De Amerikanen was het ook opgevallen.

 

Via een filmpje presenteert Van den Boomen, samenwonend met Evelien zich voor het Logistica publiek. Hij onderscheid zich naar eigen zeggen door zijn brede interesse in zijn werk en zijn passie voor het samenwerken met mensen. "Ik krijg binnen Mars krijg ik de vrijheid om op eigen wijze verantwoordelijkheid te nemen voor duurzame logistiek. We hebben een succesvolle implementatie achter de rug van onze duurzame visie en strategie ‘Nieuwe Logistiek’ waar Green Order onderdeel van uit maakt." Mars heeft in twee jaar tijd op diverse fronten logistiek omgevormd van ‘dissatisfier’ en ‘costcenter’ tot een unieke toegevoegde waarde voor hun merken en commercieel succes in de markt.

 

Van den Boomen praat erg gemakkelijk. "Het geeft mij energie mijn verhaal te mogen delen met de andere kandidaten en de rest van logistiek Nederland. De verkiezing is hiervoor een perfect platform."

In het dagelijkse leven geeft Van den Boomen leiding aan het customer service team van Mars. Zijn kerntaak is de levering naar klanten toe verbeteren. Hiertoe zijn alle pallets te traceren en wordt er tussen de fabrieken en klanten elektronisch gegevens uitgewisseld. Het doel van Green Order is dat de leveringen met minder CO2 uitstoot gebeuren. Mars deelt actief kennis met klanten over dit onderwerp. "Het concept is in de koffiehoek bedacht en in de kroeg samen met mijn broer verder uitgewerkt. Ik vind het fantastisch dat ik de vrijheid heb gekregen om het uit te voeren."

 

Op maandag 16 november worden de drie finalisten bekend gemaakt. Deze drie gaan vervolgens de finalestrijd met elkaar aan op het jaarlijkse evenement rondom de verkiezing op 4 maart 2010.

 

 

 

Reageer op dit artikel