nieuws

Blom opleidingen koopt 15 reachtrucks

Warehousing

Bij Blom Opleidingen in Hengelo zijn 15 nieuwe BT Reflex reachtrucks van het type RRE140E afgeleverd. Met de aanschaf wordt de oude reachtruckvloot, die uit meerdere merken en types bestaat, vervangen door één merk en model voor de opleidingen.

Blom opleidingen koopt 15 reachtrucks
Blom opleidingen

"Als opleidingsinstituut nemen wij de verantwoordelijkheid om onze cursisten te laten werken met de modernste technieken. Daarom hebben wij gekozen voor de BT Reflex met kantelcabine", aldus Jan Groothuis van Blom Opleidingen.

   

"Ook de soepele besturing en de gemakkelijk in te stellen rijeigenschappen hebben een belangrijke rol gespeeld bij de aankoop van de reachtrucks."

 

Per jaar geeft Blom maar liefst 17.500 cursussen en opleidingen. Naast opleidingen op één van de 15 vestigingen, organiseert Blom ook in-company opleidingen. Het opleidingspakket bestaat uit cursussen op het gebied van intern transport, veilig hijsen, veiligheid en ARBO en logistiek.

  

Productiviteit

De BT Reflex, die eind vorig jaar door Toyota Material Handling Nederland werd geintroduceerd  

omvat de hefcapaciteiten vanaf 1.4 tot en met 2.5 ton. Alle trucks uit de Reflex serie zijn voorzien van het Transitional Lift Control systeem waarmee heffen en dalen met hoge snelheid soepel wordt uitgevoerd. Dit draagt bij aan snellere werkcycli en zorgt voor een toename van de pallethandelingen.

 

Kantelcabine

Als onderdeel van het Reflex Driveability+ pakket zijn alle reachtrucks bij Blom uitgerust met het kantelcabinesysteem. Dit systeem biedt een ergonomische oplossing die nekklachten tegen gaat bij repetitief werk op grotere hefhoogtes. "Als je voor het eerst op een reachtruck met kantelcabine zit is het wel even een aparte gewaarwording, maar daar wen je snel genoeg aan", aldus Jan Groothuis.

 

Veiligheid

De veiligheid wordt verhoogd met het Optimized Truck Performance pakket (OTP), waarbij indicatoren voortdurend de status van de truck monitoren en daarbij zaken als gewicht, hefhoogte, reachuitslag en snelheid afwegen ten opzichte van elkaar. Indien er een kritische waarde wordt gesignaleerd, bijvoorbeeld doordat de mast te hoog geheven is en er toch geaccelereerd wordt, zorgt OTP ervoor dat automatisch de snelheid wordt beperkt.

Reageer op dit artikel