nieuws

Wärtsilä bouwt groot centraal onderdelen-dc

Warehousing

Met het slaan van de 1000ste paal, start Wärtsilä officieel met de bouw van zijn Centraal Distributie Centrum (CDC) in Kampen. Met dit distributiecentrum ontstaat een nieuw wereldwijd logistieke organisatie voor reserveonderdelen onder de naam Wärtsilä Global Logistics Services (WGLS).

Wärtsilä bouwt groot centraal onderdelen-dc
Wärtsilä

De nieuwe locatie maakt het voor Wärtsilä mogelijk om de logistiek van zijn reserveonderdelen voor de maritieme sector en de energiemarkt te centraliseren. Acht bestaande productline distributiecentra worden met de nieuwbouw samengevoegd tot één centraal distributiecentrum.

 

Doeltreffend 

In 2008 werd de beslissing genomen het CDC in Kampen te bouwen. Het CDC zal in 2011 volledig operationeel zijn. Door het creëren van een efficiënte en doeltreffende logistieke stroom in één wereldwijd logistiek centrum, kan Wärtsilä haar klanten, leveranciers en haar eigen service organisatie nog beter bedienen. In 2008 heeft Wärtsilä met 19.000 medewerkers een omzet behaald van 4,6 miljard euro. Wereldwijd heeft het concern service-units op 160 locaties in 70 landen en staat genoteerd aan de NASDAQ OMX in Helsinki, Finland.

 

Motivatie

"Door het bouwen van dit Centraal Distributie Centrum optimaliseert Wärtsilä zijn 24/7 service aanpak over de hele wereld. Dit zal in combinatie met ons gecentraliseerd logistiek management resulteren in een snellere en meer efficiëntere levering van reserveonderdelen aan onze klanten." Zegt Carsten Eisenkrämer, Vice President WGLS. "De ontwikkeling van het CDC in Kampen versterkt Wärtsilä’s wereldwijde service aanpak, zegt Fred van Beers, Managing Director van Wärtsilä Netherlands. "Vanuit Nederland kunnen wij onze reserveonderdelen snel transporteren naar elk land in de wereld en Nederland is de aangewezen locatie voor logistiek," voegt Van Beers toe.

 

Fact sheet CDC

  • 37.000 m2 bebouwde grond
  • Mogelijkheid tot uitbreiding
  • Semi-automatisch onderdelenmagazijn
  • 60.000 palletlocaties
  • 60.000 onderdelen in de mini-load
  • Eigen aanlegsteiger in de Zuiderzeehaven
  • Goede verbindingen naar zee- en luchthavens: Rotterdam, Hamburg en Schiphol
  • Totale investering circa 70 miljoen euro

 

 

 

Reageer op dit artikel