nieuws

Nieuwe magazijninrichter ziet gat in middenmarkt

Warehousing

Onder de naam Maas Internal Logistix is een nieuwe magazijninrichter opgericht die zich focust op de middenmarkt. Oprichters zijn Wilbert Raap, tot voor kort bij Costo, en Derek Oosterhoff, afkomstig uit de financiële wereld. Het bedrijf gaat onder meer een eigen softwarelijn voeren, speciaal ontwikkeld voor kleine bedrijven.

Nieuwe magazijninrichter ziet gat in middenmarkt
Wilbert Raap (links) en Derek Oosterhoff: 'Kleine magazijnen worden met de nu beschikbare softwaresystemen te weinig bediend'.

Raap heeft de afgelopen jaren zijn sporen verdiend bij Costo. Daarvoor was hij werkzaam bij onder meer Pcdata en Van Riet. In goed overleg met Costo start hij nu zijn eigen bedrijf. "We hebben bij Costo de afgelopen jaren een aantal interessante projecten gedaan, zoals bij Hitachi, DSV en Björn Borg."

 

Middenmarkt

Met Maas Internal Logistix mikt Raap op de middenmarkt, tussen bedrijven als Vanderlande en Van Riet aan de ene kant en bedrijven als Costo en Esap aan de andere kant. "De grote magazijninrichters zetten direct een heel team aan een project. Wij kunnen binnen enkele dagen een voorstel leveren en tot zaken overgaan", stelt Raap.

 

Eén van Maas’ speerpunten wordt een eigen softwarelijn, een warehouse management systeem voor bedrijven met 10 tot 25 man in het magazijn. "Die worden met de nu beschikbare systemen te weinig bediend. Ons systeem is een logistiek ontwikkeld softwarepakket. Daar is vraag naar."

 

Maas

De naam van het bedrijf heeft alles te maken met de zetel van het bedrijf in Beneden Leeuwen, pal aan de Maas. Raap en Oosterhoff wonen tegenover elkaar aan weerskanten van deze rivier. Raap neemt de verkoop en conceptontwikkeling voor zijn rekening. Oosterhoff organiseert de boel achter de schermen.

 

Voor Oosterhoff is de logistiek sector nieuw. "Na 25 jaar in de financiële wereld was ik toe aan wat anders. Ik kon mijn energie niet kwijt in die sector. Wat ik tot nu toe van de logistiek heb gezien, bevalt mij. Ik ben verbaasd over het innovatieve karakter van deze sector."

 

Zelf tekenen

De aanpak van Raap wijkt af van andere verkopers, stelt hij. "Ik maak zelf mijn tekeningen en calculaties. Tijdens het tekenen kom je dan vaak al belemmeringen tegen, wat leidt tot nieuwe inzichten. Als je zelf calculeert, weet je precies waar de plussen en minnen zitten." In de presentatie aan klanten schroomt Raap niet om zijn voorstellen in AutoCad ter plekke aan te passen.

 

Raap wil ervoor zorgen dat de dienstverlening niet ophoudt na het tekenen van het contract. "Wij willen geen leverancier zijn, maar een partner, ook in het natraject. Dat betekent afspraak is afspraak. En als wij zeggen dat we op dat moment leveren, leveren we ook op dat moment."

Reageer op dit artikel