nieuws

Still introduceert GX smallegangen truck

Warehousing

De nieuwe man-down smallegangentruck van Still uit de GX-serie is modulair opgebouwd en dat biedt veel flexibiliteit. Prestaties en afmetingen zijn aan te passen aan elke individuele inzetbehoefte. Er is een model met telescoopvork (GX-Q) en een uitvoering met draaikop (GX-X).

Still introduceert GX smallegangen truck
Still GX-X

De man-down trucks uit de GX-serie zijn leverbaar met hefcapaciteiten tot 1.350 kg. De trucks zijn voorzien van de nieuwste 48 Volt draaistroomtechniek en hebben een maximale hefhoogte van 8.595 mm. Met een chassislengte van 2.935 mm is de GX volgens Still Intern Transport de kortste en meest wendbare smallegangen stapelaar in de markt. Meestal wordt er voor applicaties boven de 8 m overgestapt van een man-down naar een man-up machine. Deze biedt namelijk beter zicht en orderverzamelmogelijkheden. 

 

Omslagprestaties

De kleine draaicirkel maakt inzet al mogelijk in kopgangpaden van 3.202 mm. Ook kan er worden gekozen tussen twee chassisbreedtes: 1.120 mm en 1.250 mm. Per breedte biedt Still zes verschillende batterijcapaciteiten aan. Zijdelings batterij wisselen behoort ook tot de mogelijkheden. Mede dankzij het seriematige Optispeed-concept, dat rij- en hefsnelheden automatisch aanpast aan de last en hefhoogte, biedt de Still GX hoge omslagprestaties in de man-down klasse. De maximale rijsnelheid loopt hierbij op tot 10,5 km/h.

 

Ergonomie

De truck biedt veel ruimte aan de bestuurder. De bediening gebeurt fijngevoelig en intuïtief met de ergonomische joystick, terwijl de onderarm comfortabel wordt ondersteund. Een gedempte bestuurdersstoel is optioneel. Daarbij is ook de volledige bestuurdersplek, inclusief voetenplaat gedempt. Schadelijke trillingen blijven tot een absoluut minimum beperkt en liggen zelfs 60 procent onder de toegestane grens.

 

Stabiel

Afhankelijk van de inzet worden de GX-trucks geleverd met telescoopmast of triplexmast, waarbij de bouwhoogte varieert tussen 2.200 mm en 4.900 mm. Het zicht op de last en werkomgeving blijft voor elk masttype uitstekend. Bovendien zijn de masten stabiel; zowel zijdelings als voorwaarts doorbuigen is minimaal. En dat geldt ook voor het zwenken van de mast.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Still GX-serie op een rijtje

Reageer op dit artikel