nieuws

Hyster tilt Fortens in zwaarder hefsegment

Warehousing

Hyster heeft zijn reeks Fortens verbrandingsvorkheftrucks uitgebreid met de introductie van een zware serie met een hefcapaciteit van 8 en 9 ton. Deze H8.0-9.0FT-serie heeft veel gemeen met de bestaande H6.0-7.0FT-serie, zoals de frameconstructie, de onderhoudsarme natte remmen, het lekvrije hydraulische systeem en de aandrijflijn.

Hyster tilt Fortens in zwaarder hefsegment
Hyster H9.0 Fortens

De nieuwe H8.0-9.0FT Fortens-serie is speciaal ontwikkeld voor toepassing in de papier-, hout-, dranken-, metaal-, haven-, auto- en bouwmaterialenindustrie. Het compacte ontwerp is vooral geschikt voor applicaties waarbij voorzetapparatuur frequent wordt ingezet. Het compacte frameontwerp resulteert in een wielbasis van 2450 mm, wat de H8.0-9.0FT een van de kleinste in zijn capaciteitsklasse maakt, vooral wanneer wordt gekeken naar het lastzwaartepunt bij trucks die met voorzetapparatuur zijn uitgerust.

 

 

Ergonomie & bediening

De heftruck biedt de bestuurder eenvoudige toegang met drie anti-slip treden en handig geplaatste handgrepen; en een achteruitrijhendel met ingebouwde claxon om gemakkelijker achteruit te kunnen rijden. De bestuurder beschikt verder over een ruime cabine met een volledig geveerde stoel (met draaioptie) en een verstelbare armleuning als aanvulling op de eenvoudig te gebruiken minihendels. De hoge bestuurderspositie en de nieuwe reeks 2- en 3-traps VISTA-masten met hoge capaciteit bieden goed zicht rondom. Het geïsoleerde bestuurderscompartiment vermindert het effect van trillingen van de aandrijflijn.

 

Krachtbron

De Tier 3 gecertificeerde 82 kW Cummins turbodieselmotor zorgt in combinatie met Hysters elektronisch gestuurde DuraMatch transmissie heeft drie versnellingen vooruit en twee  achteruit. De aandrijflijn wordt aangestuurd, beschermd en beheerd door de Pacesetter VSM, deze omvat een onboard computer met CANbus-communicatienetwerk. Deze maakt het mogelijk om de prestaties van de truck aan te passen en te optimaliseren om de productiviteit van de vereisten van de applicatie te optimaliseren.

 

Onderhoud

Bovendien stuurt de VSM het Auto Deceleration System (ADS) en Controlled Power Reversal aan. Deze zorgen volgens de fabrikant Hyster en importeur Barloworld voor een hogere productiviteit, doordat ze het veranderen van richting en afremmen elektronisch aansturen, en bovendien de bedrijfskosten verminderen doordat ze zorgen dat banden, remmen en transmissie minder snel slijten. Het onderhoudsinterval is daardoor op 500 draaiuren uur gesteld. Behalve het aansturen en controleren van essentiële truckfuncties en het programmeren van prestatieparameters maakt de VSM snelle en eenvoudige diagnostiek mogelijk, zodat de uitvaltijd voor reparaties wordt beperkt.

Reageer op dit artikel