nieuws

Hyster introduceert zuinige elektrische heftruckrange

Warehousing

Hyster introduceerde gisteren haar nieuwe elektrische heftrucks aan de internationale vakpers in het ExpoXXI centrum in Keulen. Het merk vergelijkt de nieuwe heftruckrange in meerdere opzichten met de huidige concurrentie. De claim is dat de heftrucks niet alleen productiever, sneller, compacter en ergonomischer, maar ook nog 16% zuiniger zijn.

Hyster introduceert zuinige elektrische heftruckrange
Hyster JXNT

 

Het betreft de JXNT (driewiel) en JXN (vierwiel) elektrische heftrucks van 1,5 tot en met 2 ton hefvermogen. Daarmee stapt het merk toch weer af van de meer welluidende typebenamingen die met de komst van de Ergo+, Matrix en Fortens leken te zijn ingezet. Hyster legt volgens CEO Hans Seijgers nu nog meer dan anders de nadruk op de laagste ‘cost of ownership’ in de markt. Dat wordt mede mogelijk gemaakt door een scala aan technische verbeteringen die de nieuwe heftruckrange productiever, efficiënter, zuiniger en betrouwbaarder hebben gemaakt. 

 

 

De Hyster JXNT is de driewielversie

 

Zuinig

De nieuwe gesloten AC-motoren zetten de energie uit de tractiebatterij efficiënter om in nuttige arbeid. Hyster heeft dit onder andere bereikt door de weerstandspunten in het elektrische circuit te verlagen. De stroomkabels zijn zo kort mogelijk gehouden en de controllers zijn zo dicht mogelijk bij de wisselstroommotoren gepositioneerd. De VSM Vehicle System Manager zorgt samen met het E-Balance systeem voor minimaal energieverbruik en maximale prestaties. Het resultaat is een heftruck die maar liefst 16% zuiniger met de energie omgaat dan de huidige concurrentie. Deze energiebesparing wordt echter alleen in de economy stand (ELo) bereikt, waarin dus niet de maximale prestaties kunnen worden verwacht. In de high-performance stand (HiP) claimt Hyster een 8% hogere productiviteit dan de concurrentie en een relatief laag energieverbruik. Een onafhankelijke heftrucktest in Transport+Opslag zal binnenkort uitwijzen of Hyster ook waar maakt wat het claimt. Die afspraak is gemaakt met importeur Barloworld. De prestatiemodi zijn instelbaar door een onderhoudsmonteur en de warehousemanager die over de juiste pincode beschikt. Binnen de vooringestelde setting kan de chauffeur zelf via het display de truckperformance binnen bepaalde grenzen naar wens aanpassen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De JXN vierwiel heftruck is ook al getest bij Polynorm Voestalpine

 

Lees ook:

 

 

Reageer op dit artikel