nieuws

Rotterdam Short Sea Terminals schaft big trucks aan

Warehousing

Barloworld Intern Transport heeft zeven nieuwe big trucks geleverd aan Rotterdam Short Sea Terminals (RST). De aanschaf van deze machines volgde na enkele referentiebezoeken aan de Hyster fabrieken in Nijmegen en Elme in Zweden. Zestien RST-technici kregen daar ook hun opleiding.

Rotterdam Short Sea Terminals schaft big trucks aan
RST

Van de zeven trucks zijn er vier reachstackers. Deze bieden de mogelijkheid om containers meerdere rijen ver te zetten. De drie andere machines zijn empty containerhandlers die gespecialiseerd zijn in de handling van lege containers.

 

 

 

 

Inzet

Bij RST worden deze trucks voornamelijk ingezet om containers op vrachtwagens te laden of om deze klaar te zetten voor de widespan kranen die vervolgens de vrachtschepen bevoorraden.

 

Met de jaarlijkse stijging van de containeroverslag is RST één van de snelst groeiende terminals van de Rotterdamse haven op het gebied van zowel Short Sea containeroverslag en containeropslag van intermodaal transport. Op een drukke dag rijden alleen al op de zuidzijde van het terrein ongeveer 1700 containervrachtwagens per dag. De verwachting is dat deze aantallen alleen maar zullen stijgen. De eisen aan de kwaliteit van het intern transport liggen dan ook zeer hoog.

 

Uitrusting

Voor maximale productiviteit, ergonomie en veiligheid zijn de machines uitgerust met bullbars, een canbus spreader, een compleet automatisch smeersysteem, volledig luchtgeveerde stoelen & airco en een online diagnostisch systeem dat inzicht geeft in onder andere het aantal handelingen, het verbruik van de machine en het aantal uren dat de motor draait.

 

Full-service

RST heeft gekozen voor full-service contracten, die uitgevoerd worden door een permanent aanwezige Barloworld monteur. Dit leidt tot kostenbesparingen en een zo gering mogelijke stilstand van de machines.

 

Lees ook in het nieuwsarchief:

 

 

Reageer op dit artikel