nieuws

Helft Logistica-bezoekers kwam voor het eerst

Warehousing

De meeste bezoekers (47 procent) op de Logistica kwamen voor het eerst naar deze logistieke vakbeurs, blijkt uit de analyse van de Jaarbeurs. Acht van de tien bezoekers zeggen van plan te zijn ook over drie jaar de beurs weer te bezoeken. Daarbij vindt 91 procent dat de beurs aan de verwachting heeft voldaan.

Helft Logistica-bezoekers kwam voor het eerst
Logistica

Exposant Wim Spiers van Hovuma Magazijnstellingen: “We hebben inderdaad behoorlijk wat nieuwe contacten opgedaan, mensen waarmee we dus geen klantrelatie hebben.” Hij vindt Logistica een uitstekende beurs. “Alle belangrijke spelers van onze markt zijn er. Als ik afga op de gesprekken die ikzelf heb gevoerd en wat ik van mijn collega’s hoor, lijkt de kwaliteit van de bezoekers goed. Ze hebben echt interesse en komen met concrete vragen en problemen. Of de beurs echt zo goed is als hij nu belooft te zijn weet je pas veel later, als je alle leads hebt uitgewerkt en opgevolgd. We hebben al heel wat vervolgafspraken kunnen maken.”

 

Positie bevestigd
Bezoekers spreken waarderend over de volledigheid van het expositieprogramma. Mirjam van den Bogaard: “De logistieke sector heeft zijn visitekaartje nog eens afgegeven.”

De beurs kende een groot aantal extra activiteiten, zoals de Scala’s Logistica, het Nederlands Kampioenschap Intern Transport, de verkiezing van het veiligste magazijn en de uitreiking van de Logistica Award. Na afloop van zijn bezoek aan de beurs toonde ook minister Wijn van Economische Zaken zich onder de indruk. Om te proeven wat vakmanschap betekent, legde hij een parcours af tijdens het Kampioenschap Intern Transport.

 

Functie van de bezoekers

De beursorganisatie heeft ook functies en branches van de bezoekers geanalyseerd:

• 23 procent van de bezoekers is Logistiek manager, 23 procent is directielid
• 36 procent werkt in de industrie, 22 procent in de handel en 12 procent in de logistieke sector
• 67 procent is eind- of medebeslisser als het op investeren aankomt.

 

BT wint Bezoekersmarketing Award
Opvallend is de hoge investeringsbereidheid van het bezoek. Eenderde was met concrete investeringsplannen naar Logistica gekomen. Tweederde van het bezoek neemt overigens zelf investeringsbeslissingen. Commercieel directeur Edwin van Kempen van Constructor Dexion was na de eerste beursdag al dik tevreden. “Veel nieuwe leads waarmee we zo snel mogelijk aan de slag moeten.” Ook Jerrel Djaidoen van BT Nederland merkt dat de markt aantrekt. “We merken dat er weer geïnvesteerd gaat worden.” Met zijn bedrijf won hij de Bezoekersmarketing Award voor de meeste binnengehaalde bezoekers.

 

Wat vond u van de Logistica? Stem in onze poll!

 

Zie ook: foto’s van alle beursdagen

 

verder: De bezoekersaantallen

Reageer op dit artikel