nieuws

Praat mee: “Geen heftrucks, maar intern transport capaciteit aanbieden”

Warehousing

Heftruckleveranciers moeten geen heftrucks aanbieden, maar mobiel intern transport capaciteit. Dus: afrekenen op daadwerkelijk afgenomen draaiuren en alles vastleggen in één (lease)contract – inclusief de truck zelf, batterij, onderhoud, aansprakelijkheid, keuringen, trainingen en zelfs het beschikbaar stellen van (extra) chauffeurs.

De stelling kwam aan de orde tijdens een bijeenkomst van heftruck-, banden- en acculeveranciers en andere partijen uit de wereld van mobiel intern transport op uitnodiging van de vakbladen LogistiekKrant en Transport+Opslag.
De achterliggende vraag is: hoe ver ga je met ‘full service’? Waar liggen de grenzen? Kan een leverancier dat allemaal aan? Is het wel verstandig om daar het risico neer te leggen? Als het misgaat ben je ook als klant de sigaar. Ben je als klant bereid om voor het extra risico te betalen? Of wil je wel de lage kosten van een langdurig allesomvattend contract, maar daarnaast ook nog de flexibiliteit van kortetermijnafspraken, over het weer inleveren van trucks als er minder capaciteit gevraagd wordt?

Klik hier voor een verslag en een uitgebreide fotoreportage van de bijeenkomst.

Klik hier om op de stelling te reageren.

Uw reactie verschijnt dan hieronder.

Reageer op dit artikel