nieuws

Nieuwe campagne moet nieuwe instroom trekken

Warehousing

Deze week is de nieuwe wervingscampagne van VTL gestart. Deze campagne richt zich op VMBO-scholieren en toont welke spannende uitdagingen er in de sector transport en logistiek zijn. Soms is het werken in deze sector echt een race tegen de klok. Teamwork wordt daarbij benadrukt. Hiermee wil VTL jonge instroom krijgen voor de werkend-leren opleidingen, waarbij de leerling snel aan de slag gaat.

De opleiding bestaat eruit een of twee dagen in de week naar school te gaan en de rest van de week te werken bij een bedrijf. Zo’n leerbedrijf kan een transportbedrijf zijn, maar ook een bedrijf in de haven of een distributiecentrum. De opleidingen worden gegeven bij een Regionaal Opleidingscentrum (ROC).

Tijdens het hele schooljaar vinden open dagen plaats bij VTL. Zo kunnen de jongeren kennismaken met het werkend leren in de transport en logistiek. De open dagen richten zich vooral op jongeren van het VMBO.

Rond de campagne is een nieuw gratis Move Up magazine verschenen, dat een kijkje achter de schermen geeft bij de Amsterdam Admirals, het Nederlandse American Footballteam. Daarnaast komen de verschillende werkend-leren opleidingen uitgebreid aan bod.

Reageer op dit artikel