artikel

Logistiek.nl zoekt praktijkverhalen

Warehousing

De bouw van een magazijn succesvol afgerond? Logistieke verbeteringen doorgevoerd met een nieuw TMS, WMS of ERP? Het uitbesteden van het heftruckpark bleek een klapper? Laat ons weten hoe u uw magazijn of logistieke proces heeft verbeterd en lever een praktijkverhaal aan.

Logistiek.nl zoekt praktijkverhalen

Een praktijkverhaal is een diepgaand achtergrondartikel over de aanpak van een procesverbetering of vernieuwing bij een logistiek bedrijf. Het vertelt dus niet louter het nieuwsfeit, het is geen persbericht, maar het brengt het hoe en waarom achter het nieuws.

Praktijkverhalen met commerciële teksten worden geweigerd of indien nodig aangepast. We vermelden bij artikelen van leveranciers ook standaard: ‘Aangeleverd door de leverancier’. Artikelen worden altijd geredigeerd. De geplaatste artikelen nemen wij standaard mee in onze logistieke nieuwsbrief, deze wordt verzonden naar 23.500 abonnees.

Voor meer info of meedenken over de mogelijkheden, neem contact op met redacteur Peter de Weerd.

Praktijkverhaal bevat deze onderdelen:

Kop: Scherpe conclusie/inhoud van het artikel in ongeveer 7 woorden

Intro: In maximaal 50 woorden de samenvatting van uw artikel:
Wat is er precies geïmplementeerd en bij welk bedrijf? Wat is het opmerkelijkste voordeel.

Tekst:

  • Het artikel bevat 500-1000 woorden
  • Hoe was de situatie?Wat is er gewijzigd / Waarom?
  • Hoe is dat stap voor stap aangepakt?! Per stap een omschrijving
  • Wat zijn concrete resultaten? Cijfers!
  • Wat zijn de belangrijkste leerpunten, zowel positief als negatief
  • Liefst ook quotes van de betreffende logistiek manager
  • Eventueel afsluiten met een lijstje met  tips

Aanleveren praktijkverhaal:

Tekst: Word-bestand (geen pdf) mailen naar peterdeweerd@vakmedianet.nl en foto’s als losse jpg-bestanden meesturen; liefst van de logistiek manager en/of logistiek processen

Hier vindt u een overzicht van de huidige praktijkverhalen op Logistiek.nl.

Tip: lees eens op onze Vakmedianet-website over content marketing: Acht tips: deze koppen boven je artikel werken

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels