artikel

Kruitbosch-medewerker verwerkt 16 orders tegelijkertijd

Warehousing

Kruitbosch-medewerkers verwerken nu per persoon 16 orders tegelijkertijd, in plaats van 3 orders. Het bedrijf kan nu meer orders verwerken met hetzelfde aantal mensen door voicepicking van Vocollect.

Kruitbosch-medewerker verwerkt 16 orders tegelijkertijd
Tekst komt van Vocollect

Klanten stellen steeds hogere eisen aan service. Vandaag besteld, betekent morgen in huis. Op het gebied van levertijd heeft dit grote gevolgen. Zo ook voor Kruitbosch, een totaal leverancier voor fietsspeciaalzaken in Nederland en in België. Naast het bekende fietsenmerk Cortina leveren zij ook allerlei fietsonderdelen en -accessoires. Zij stapten succesvol over op het voicepicking systeem van Honeywell Vocollect Solutions: de productiviteit van medewerkers steeg direct en het foutpercentage werd gehalveerd.

Mede-eigenaar Martin Kruitbosch vertelt: ‘Onze klanten kunnen tot 17.00 uur bestellen, zodat ze de volgende dag de bestelling in huis hebben. Hierdoor hebben we in ons magazijn maar een korte tijd om de orders te verwerken. We gingen op zoek naar een flexibele logistieke oplossing. Die hebben we gevonden in voicepicking van Vocollect.’

Verandering voor Kruitbosch-medewerkers

Het implementeren van een dergelijk nieuw systeem is geen alledaags proces. Martin Kruitbosch: ‘We hebben intensief samengewerkt met Actemium, de leverancier van ons warehouse management systeem. Onze medewerkers hebben in diverse projectgroepen onder andere de voice commando’s vastgesteld.’

De medewerkers van Kruitbosch reageerden uitermate positief op de invoering van voicepicking. Ze werden op een vroeg moment meegenomen in het proces en konden zo hun bijdrage aan een succesvolle implementatie leveren.

Esther Mijnheer, orderloper bij Kruitbosch, vond de introductie van een nieuw systeem spannend. ‘Ik was bang dat ik niet goed met de computer overweg kon. Maar nu ik met de Vocollect Voice werk vind ik het toch wel veel fijner. Het gaat sneller, en ik ben op het einde van de dag minder moe.’

Productiviteit medewerkers gestegen met 30%

De verandering in het logistieke proces heeft direct voordeel opgeleverd. Waar voorheen vier processen nodig waren, zijn dit er nu nog twee. Voor het gebruik van voice moest de order worden gepickt, iedere order werd gecontroleerd, ingepakt en verzendklaar gemaakt. Nu is het niet meer nodig om iedere order te controleren. Ook is het inpakken en verzendklaar maken één proces geworden. Martin Kruitbosch: ‘Door het implementeren van Vocollect Voice hebben we de productiviteit van alle medewerkers met maar liefst 30% zien verhogen. Het foutpercentage is gehalveerd: we zitten nu op een percentage van minder dan 0,05%.’

Voicepicking stelt de medewerkers van Kruitbosch in staat om met hetzelfde aantal mensen meer werk te verrichten. Voor de implementatie konden maximaal 3 orders tegelijk worden gecombineerd. Nu is dat ruim 5x zo veel, namelijk 16 orders.

‘Altijd de handen vrij’

De medewerkers van Kruitbosch zijn blij met Vocollect Voice. Henk Jan Mulder (orderpicker): ‘Met de introductie van voicepicking werd mijn werk eigenlijk veel makkelijker. Met dit systeem heb ik altijd mijn handen vrij en kan ik eenvoudig de producten pakken. Ik kan het iedereen aanraden. Ik ben overtuigd dat de voordelen verrassend zullen zijn.’

Ook Arjen Rouw (teamleider in het magazijn) is enthousiast. ‘Door Vocollect is de kans op misgrijpen in het orderpicken erg klein geworden. Dat zie je terug in het gehalveerde foutpercentage. Daardoor is de controleslag uit het proces gehaald, puur omdat we nu zo strak kunnen picken. Ik dacht dat mijn werk minder interessant zou worden, doordat ik aangestuurd zou worden door een computer. Maar ik moet nog steeds scherp blijven en na blijven denken.’

In de video ziet u de medewerkers van Kruitbosch werken met Honeywell Vocollect Voice Solutions en zij delen op hun ervaring:

Reageer op dit artikel