artikel

Zijderlaan kiest voor elektrisch

Warehousing

Logistiek dienstverlener Zijderlaan uit Stolwijk heeft na een uitgebreide evaluatie opnieuw gekozen voor Toyota. Naast deze wijziging van leverancier durfde Zijderlaan met haar gebruikers ook de overstap aan van LPG-heftrucks naar elektrische vorkheftrucks. “Wij hebben bewust gekozen om over te stappen op elektrisch. Het is rustiger qua geluid en duurzamer”, aldus Martijn Zijderlaan.

Zijderlaan kiest voor elektrisch


– Tekst door de leverancier –


Een verandering brengt altijd roering met zich mee binnen de gebruikersgroep. Er zijn voor- en tegenstanders. Bij een overstap van een LPG-heftruck naar een elektrische is dat niet anders. Veel werknemers waren in het begin tegen de overstap naar elektrische heftrucks. Er werd zelfs gezegd: “Als het geen lawaai maakt, dan gaat het niet vooruit! Maar na een aantal demo ritten en driverstraining was iedereen om. Nu rijden ze met net zoveel plezier op de elektrische heftruck.”

Driverstraining

Om alle chauffeurs van Zijderlaan flexibel in te zetten op zowel de nieuwe elektrische heftruck als de reachtrucks is er door Toyota in samenwerking met ’t Web een driverstraining gegeven. “De reachtruck is nieuw bij ons. We hebben daarom gekozen om iedereen een training te geven voor het behalen van het reachtruck diploma. Daarnaast is er een eendaagse opfriscursus voor de heftruck uitgevoerd. Het is altijd goed om alle kennis op peil te houden!”

Shuttlesysteem

Na de uitbreiding begin 2013 biedt het distributiecentrum in Stolwijk ruim 20.000 m2 op- en overslagruimte, waaronder een semi-geautomatiseerd hoogbouwmagazijn met loadingdocks. “Onze pallethoeveelheid is gestegen, omdat we nu ook de hoogte van ons magazijn beter gebruiken. Om de ruimte optimaal te benutten is er gekozen voor een shuttlesysteem met 2 shuttles. Voordeel voor ons is de bezettingsgraad. We kunnen de stelling bijna 100% vullen.”

Servicecontract

Zijderlaan is een echt familiebedrijf dat al ruim 75 jaar bestaat. De logistieke dienstverlener is actief in zowel transport als warehousing met als motto ‘Voortdurend in beweging’. Bij een familiebedrijf is iedereen betrokken bij een keuze. Zo ook in het geval voor de keuze voor Toyota Material Handling. “Het gevoel moet goed zijn. En bij Toyota is het gevoel goed. Wij hechten veel waarde aan vaste aanspreekpunten. Het is fijn dat wij bij Toyota één contactpersoon hebben. Daarnaast is er een vaste servicemonteur die bij ons langst komt”. Er zijn door Toyota vijf elektrische heftrucks, 7FBMF25, één BT Reflex reachtruck RRE160 reachtruck en een compleet radioshuttlesysteem geleverd. Er is een servicecontract afgesloten over de trucks.

Reageer op dit artikel