artikel

Polskamp kiest voor levensduur met RVS-aanpassingen

Warehousing Premium

Polskamp kiest voor levensduur met RVS-aanpassingen

Polskamp heeft wederom voor Toyota Material Handling gekozen voor twee elektrischeToyota 7FBMF25 heftrucks. De trucks zijn speciaal aangepast met RVS door Van Lagen Metaalbewerking.

– tekst komt van de leverancier –

 

Polskamp Meat Industrie gelegen in Harskamp en Ermelo is ‘s werelds grootste vleesverwerkende producent. Polskamp levert grondstoffen voor onder andere snacks, frikadellen en knakworsten. Door een speciale techniek van separeren ontstaat een kwalitatief hoogwaardig product zonder afval.

Jarenlange relatie

Toyota Material Handling en Polskamp hebben een jarenlange relatie opgebouwd. “De basis van onze samenwerking is de jarenlange relatie die wij inmiddels hebben. Al meer dan 25 jaar doen wij zaken met Toyota. Het bevalt ons nog altijd goed. Ook de monteur van Toyota die langskomt levert uitstekende service. Daarom hebben wij wederom gekozen voor de trucks van Toyota”, aldus Henk van Lagen, hoofd technische dienst bij Polskamp Harskamp.

RVS: de oplossing in vochtige omstandigheden

In de vleesindustrie wordt gewerkt in vochtige omstandigheden. Zo ook bij Polskamp. “Door de vochtige omstandigheden vindt er bij standaardtrucks snel corrosievorming plaats. Er hoeft maar iets water bij te komen en je krijgt al corrosievorming. Daarom hebben wij voor de Toyota 7FBMF25 RVS trucks gekozen”, vertelt Van Lagen. De Toyota 7FBMF25 RVS truck is al compleet aangepast in de fabriek met alle vereiste voor het werken in vochtige omstandigheden. Uiteraard is de truck ook standaard uitgerust met het unieke Systeem voor Actieve Stabiliteit (SAS).

Bij Polskamp worden heftrucks intensief gebruikt in nauwe ruimtes. Door het intensieve rijden in de krappe ruimtes ontstonden veel schades aan de truck. “Om de truck beter bestand te maken tegen beschadiging, met als gevolg corrosievorming, hebben wij Van Lagen Metaalbewerking gevraagd de truck op nog meer plekken met RVS te bekleden”, aldus Henk van Lagen. Doordat de trucks intensief worden gebruikt is er ook gekozen voor het zijdelings wisselen van de batterij. Het zijdelings wisselen kost minder moeite en levertijd tijdwinst op.

Extra aanpassingen
Van Lagen heeft verschillende extra aanpassingen gedaan aan de trucks. Zo is het contragewicht met RVS bekleed, is er over de onder panelen een kap geplaatst en zijn de deuren en opstapjes omgezet in RVS. Ook zijn het lastrek en de voetplaat vervangen voor RVS exemplaren. “Door het gebruik van RVS in vochtige magazijnen gaat de truck langer mee, zonder corrosievorming.  Ondanks dat de aanpassingen meer gewicht meebrengen blijven de prestaties van de truck optimaal”, vertelt Dick van Lagen, eigenaar van Van Lagen Metaalbewerking.

 

Toyota Systeem voor Actieve Stabaliteit
Het gepatenteerde dynamische SAS systeem – alleen verkrijgbaar op Toyota heftrucks – bestaat uit 10 sensoren, 3 actuatoren en een regeleenheid. SAS controleert constant de manoeuvres van de vorkheftruck en neemt automatisch corrigerende maatregelen wanneer het situaties detecteert die tot instabiliteit van de heftruck of de lading kunnen leiden. De zes geavanceerde functies van SAS werken samen zodat uw chauffeur de goederen op veilige wijze kan transporteren – en daarmee uw productiviteit zal laten stijgen en kosten tot een minimum beperkt.

Reageer op dit artikel