artikel

Kruidvat stuurt in het magazijn direct op KPI’s met iDashboard

Warehousing

Het magazijn van A.S. Watson in Heteren is strak geautomatiseerd met meer dan 10 deelsystemen over verschillende afdelingen.

Kruidvat stuurt in het magazijn direct op KPI’s met iDashboard
Kruidvat KPI's iDashboard Logistiek

Het magazijn van A.S. Watson in Heteren is strak geautomatiseerd met meer dan 10 deelsystemen over verschillende afdelingen.

Projectgegevens
Bedrijfsnaam: Kruidvat   Leverancier/dienstverlener: Optimizers
Plaats: Heteren  
Branche: logistiek & transport   Bedrijfsgrootte:
Bedrijfstype: Logistiek   Datum ingebruikname:
Productnaam: iDashboards  

Binnen het magazijn worden veel verschillende orderpicksystemen gebruikt en worden de 77 docks optimaal gebruikt. A.S. Watson had  een grote uitdaging om alle stuurinformatie in het apart aangemaakte Datawarehouse te bundelen. Door de implementatie van iDashboards via Optimizers is de informatie van deelsystemen nu direct uit het  Datawarehouse te halen.

 

"Wij wilden in ons DC sturen op compleetheid, tijdigheid en  productiviteit waarbij we de wens hadden om deze informatie in één  oogopslag te zien"  aldus Claudia den Hartog, projectleider Supply  Chain Development.  "Het DC is onderverdeeld in afdelingen die weer gestuurd worden  door operational managers en teamleiders. Voorheen was het niet  mogelijk om de data van deze verschillende afdelingen te combineren  tot stuurinformatie. 

 

Na implementatie van iDashboards zijn de KPI’s  van het DC op beeld te zien, zo kunnen we snel mensen bijschakelen als dat nodig is. We gebruiken iDashboards echt voor informatie van  vandaag zodat we direct kunnen sturen in het DC" vertelt Claudia. Acceptatie op de werkvloer:  Binnen A.S. Watson is een projectteam samengesteld voor de  implementatie van iDashboards, in Heteren heeft  elke operational manager en teamleider speciale training gehad.

 

"We merken dat nieuwe teamleiders dit als erg gemakkelijk ervaren omdat alle stuurinformatie gelijk te zien is. In het kantoor van de operational managers hangt nu een scherm waarop de stuurinformatie wordt geprojecteerd. Bij de werkbesprekingen wordt deze informatie besproken en daar waar nodig bijgestuurd. "We ervaren dashboards  als zeer gebruiksvriendelijk.  Het aanpassen en aanmaken van nieuwe  charts kunnen we nu in eigen beheer doen."

Reageer op dit artikel