artikel

Per expres voor BührmannUbbens

Warehousing

Per expres ondanks crisis: BührmannUbbens, een toonaangevende Nederlandse groothandel in papier, enveloppen, verpakkingen, screen- en signmaterialen, richt zich juist nu op kwaliteit en korte leveringstijden. Sinds april verzendt het bedrijf haar zeefdruk- en sign materialen met GLS Netherlands.

Per expres voor BührmannUbbens
GLS Buhrmann Ubbens

Per expres ondanks crisis: BührmannUbbens, een toonaangevende Nederlandse groothandel in papier, enveloppen, verpakkingen, screen- en signmaterialen, richt zich juist nu op kwaliteit en korte leveringstijden. Sinds april verzendt het bedrijf haar zeefdruk- en sign materialen met GLS Netherlands.

Projectgegevens
Bedrijfsnaam: BührmannUbbens   Leverancier/dienstverlener: GLS Netherlands
Plaats: Zutphen  
Branche: groothandel non-food   Bedrijfsgrootte:
Bedrijfstype: Groothandel   Datum ingebruikname:
Productnaam:  

In economisch moeilijke tijden beweegt de trend zich meestal van expresproduct naar standaardproducten. Maar dat geldt niet voor BührmannUbbens: "Vandaag besteld en morgenochtend geleverd! Onze klanten weten deze service te waarderen", aldus Taco Heetkamp, Distribution Manager bij BührmannUbbens. "In de huidige crisis is het belangrijk om de klant met kwaliteit te overtuigen. Wij bieden niet alleen kwalitatief hoogwaardige producten maar bovendien een snelle levering."
 

GLS bezorgt dagelijks meerdere honderden pakketten voor BührmannUbbens. Tijdens het transport worden kwetsbare vinylrollen beschermd door een speciale verpakking en bovendien handmatig gesorteerd. 98 Procent van de zendingen verstuurt het bedrijf als Express-Parcel in combinatie met de 12.00-Service. Deze optionele TimeDefinite-Service, garandeert bezorging op de volgende werkdag tot uiterlijk 12.00 uur. Express betekent bij ons: snelle en betrouwbare bezorging met de vertrouwde hoge GLS-kwaliteit", aldus Milo Kars, General Manager GLS Netherlands. "Door gedetailleerde bewaking en nauwkeurige controle van alle momenten van de pakketafhandeling wordt een bezorgpercentage bereikt van nagenoeg 100 procent."
 

Gecontroleerd onderweg

Om een tijdige levering van de expresbestellingen te kunnen garanderen, wordt het gehele traject door GLS nauwkeurig bewaakt. Wanneer de goederen bij het depot aankomen, zijn de medewerkers daar al geïnformeerd en wordt elke individuele zending direct gecontroleerd.

Verzender en de ontvanger kunnen continu op de hoogte blijven: via Track & Trace in real-time biedt GLS op het internet een waterdicht volgsysteem aan. Bij problemen bij de aflevering – bijvoorbeeld wanneer de ontvanger niet thuis is of deze de levering weigert aan te nemen – neemt GLS proactief contact op met BührmannUbbens om een oplossing te vinden.
 

Uitgebreid dienstenaanbod

Naast de landelijke expresverzendingen verstuurt BührmannUbbens ook producten naar andere Europese landen via GLS. Bovendien neemt GLS diverse aanvullende diensten voor zijn rekening, zoals de afwikkeling van retourzendingen via de Pick&Return-Service of rembourszendingen via de Cash-Service. Taco Heetkamp: "Wij zijn zeer tevreden over de samenwerking. Wat betreft snelheid, kwaliteit en de aangeboden service voldoet GLS volledig aan onze hoge eisen."

Kwaliteit geleverd door GLS

GLS Netherlands is een dochteronderneming van General Logistics Systems B.V., Amsterdam (GLS). GLS is actief in heel Europa en levert betrouwbare, hooggekwalificeerde pakket- en expresdiensten evenals logistieke oplossingen met een toegevoegde waarde. Bovendien vervoert GLS in het Benelux-gebied pallets en stukgoederen via een geïntegreerd netwerk. Het bedrijf levert zijn diensten via dochterondernemingen en partnerbedrijven in 36 Europese landen en is wereldwijd verbonden via contractuele overeenkomsten.
 
Binnen het GLS-systeem zijn 13.000 mensen actief, verdeeld over 36 overslagpunten en 678 depots. Ongeveer 18.000 voertuigen zijn jaarlijks op weg om 350 miljoen pakketten af te leveren aan 228.000 klanten in heel Europa. De inkomsten van GLS in het boekjaar 2008/2009 bedroegen 1,8 miljard euro. GLS staat voor "European Leader in Quality". Iedere dag weer zetten alle medewerkers van GLS zich in om dit doel te bereiken.

Reageer op dit artikel